På tide* gutt08-gutt11 Skrevet 29. januar 2011 #1 Del Skrevet 29. januar 2011 Metfomin er hovedsaklig en medisin for dem med diabetes. (Jeg er 30 år, har normal vekt, og har ingen sykdommer eller helseplager som skulle tilsi at jeg trengte metformin) Men da jeg i 2007 prøvde å bli gravid hadde jeg hørt at metformin og pergo sammen kunne gi en positiv effekt. Jeg hadde på den tiden en syklus på 28-32 dager. (Jeg hadde brukt pergo alene noen mnd. før pga. jeg ikke hadde fått eggløsningen i gang etter mange års bruk av p-piller.) Jeg ble henvist av fastlegen min til en gynekologen pga. det var gått så mange mnd. uten at jeg var blitt gravid (1 år). Gynekologen fant ingenting galt med verken meg eller mannne min. Så jeg ba om å få prøve denne miksen med metformin og pergo. Oppskriften var at jeg skulle gå på metformin i 2 mnd. før jeg skulle begynne på pergo i tillegg. Etter 1 mnd. bruk av metformin var jeg gravid!!!!! Da hadde vi prøvd i 13 mnd. Vi startet prøvingen på et nytt barn i aug.10. Denne gang var jeg sikker på at jeg hadde eggløsning og jeg hadde en stabil syklus. I okt.10 ringte jeg gynekologen og spurte om jeg kunne få en ny resept på metformin. (Ganske utålmodig etter bare 2-3 mnd. prøving) Han kunne også bekrefte at metformin alene hadde effekt på noen damer, men hvorfor spurte jeg ikke. Jeg fikk en ny resept og mnd. etter var jeg gravid :-) Er nå 9+1 og kjempe lykkelig. Tenkte det kunne være verd å prøve for andre også. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142846850-metformin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirsty*2barnsmamma Skrevet 4. mars 2011 #2 Del Skrevet 4. mars 2011 Ja metformin kan være en mirakelmedisin for mange. Spesielt de som er ufoklarelig barnløse. Jeg ble selv gravid etter å ha tatt metformin i 5 mnd, dette var i 2007. Desverre mistet jeg, og så fik jeg melkesyreforgiftning av metforminen og måtte slutte... og da tok det hele 1 år og 10 mnd før jeg ble gravid igjen på egen hånd. Den gangen gikk det bra da. Jeg har selv stor tro på metformin Gratulerer så mye med spiren! Ser du har termin på samme dato som jeg hadde med min datter, bare at det var i 2009. Fin termindag det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142846850-metformin/#findComment-142983771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå