Gå til innhold

Hvordan er babys pust - særlig hos dere som har tatt ks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille baby har perioder med knirkete/urolig pust. Den kan være rask, den kan ta pauser på flere sekunder, og den kan være "knirkete" og lage en trang lyd på innoverpust, mens magen liksom går inn og ut på en veldig markant måte. Dette kommer særlig når han sover, eller når han suger fra flaske. Han virker ikke som om han plages av det.

Jeg tok opp dette med lege på 4 ukers kontroll, og hun mente det kunne skyldes en umodenhet og at det ikke var noe å bekymre seg over. Men nå er baby 11 uker, og jeg bekymrer meg...

Noen som opplever noe lignende? Har lest at ks-barn kan ha mer astma/pusteproblematikk enn andre, og lurer derfor på om dere andre ks-mødre har merket noe til dette??

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Gutten min på snart fire uker har også perioder med uregelmessig pust. Den "stemte" pusten som du nevner kommer når han spiser, men det virker som om det er fordi han er for ivrig og spiser fort. Han plages heller ikke noe av det, og jeg har heller ikke hengt meg noe veldig opp i det.

Jeg tenkte å ta det opp på neste kontroll om ikke det endrer seg noe til det.

Og ja, jeg tok ks :)

Skrevet

Takk for svar! Mulig at det er noe av det samme, bortsett fra at min også har det i perioder når han sover. Det føles litt skummelt, for da sover jo jeg også, og får ikke fulgt med!

Jeg har faktisk bestilt legetime for å sjekke det, men er jo ikke sikkert at han puster sånn akkurat når vi er hos legen da....Håper det er noe helt uskyldig - en umodenhet eller noe som ordner seg helt av seg selv!

Skrevet

Mitt ks-barn kan også ta pustepauser på noen sekunder når han sover, og så puste veldig raskt noen sekunder, men har ikke satt det i sammenheng med ks eller mulig astma? Gutten min ble født 38+0 forresten, han var ganske liten og med lite underhudsfett da, så tror nok at han egentlig hadde tenkt å være der inne en uke til eller tre...

Skrevet

Babyen min på litt over to uker begynner plutselig å puste fort noen ganger. Han har også lagd saue-lyder når han ligger å sover. Var visst fostervann i lungene men det ordnet seg når det kom opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...