Tre rosa kalver Skrevet 29. januar 2011 #1 Del Skrevet 29. januar 2011 Går sykepleien, og er ute i praksis på sykehuset. Da kan man maks ha 3 dager fravær iløpet av de 8 ukene vi skal være der. Har brukt to nå..en på meg og en på den minste datteren min. Og jeg har kun vært der i 3 uker..5 igjen! Var så kvalm i dag som jeg aldri har vært..spydde før jeg dro, og spydde da jeg kom dit..holdt ut i 2,5 time, så måtte jeg bare krype til korset og få sambo til å hente meg Blir så fortvilet over at jeg MÅ være i praksis nå, har jeg mer enn 3 dager,, blir ikke praksisen godkjent. Måtte bare klage litt, her jeg sitter og spiser salte potetskruer og drikker ingefær-te med seaband på hendene..hjelper ikke mye nei 7+3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142846635-er-s%C3%A5-sinnsykt-kvalm-og-har-ingen-mulighet-for-%C3%A5-sykmelde-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klar Som Et Egg Skrevet 29. januar 2011 #2 Del Skrevet 29. januar 2011 Huff da, vet hvor kjipt det er med kvalme og sykehusjobb! Er selv sykepleier og gravid for andre gang nå... Er bare 6+ 1 nå, men merker veldig godt kvalmen nå disse dager... Fysj og fysj. Det er ganske tungt å være på jobb, mye stress, tunge løft og ufyselige lukter!! Men nesten enda værre å være student, for da må du være på tilbudsiden, frempå og interessert heeeele tiden.. Og DET er slitsomt uten å være gravid Masse lykke til, all medfølelse til deg! (går det an for deg å ta kvalmestillende forresten? vet ikke åssen det er iforhold til graviditet..) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142846635-er-s%C3%A5-sinnsykt-kvalm-og-har-ingen-mulighet-for-%C3%A5-sykmelde-meg/#findComment-142846877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 30. januar 2011 #3 Del Skrevet 30. januar 2011 Hei! Huff, jeg føler såååå med deg, vet hvordan du har det! Jeg har selv fått to barn under studiene (førskolelærer), og det er en forferdelig følelse når man overhodet ikke er i form, men likevel skal klare å yte 100%. I mine graviditeter har jeg vært forferdelig dårlig, og hadde jeg vært i jobb ville det ikke vært noen tvil om sykemeldelse, jeg hadde nok hatt full sykemelding store deler av tiden. Men som student fungerer det jo ikke sånn, da er det jo ingen som gjør jobben for deg når du er syk, alt blir bare utsatt.. Jeg vil påstå det er et under at jeg kom meg igjennom skolehverdagen med forelesninger, gruppearbeid o.l., men da jeg var i praksis var det nubbe sjans... Jeg ble sykemeldt etter kort tid. Men på førskolelærerutdanninga har vi jo ikke så lange praksisperioder som sykepleien har da, så jeg skjønner det er vanskelig/ svært uønskelig å skulle ta praksisen igjen senere. Men har du hørt med skolen om de kan legge det mer til rette for deg som gravid? Du har sikkert ikke fortalt det ennå, kanskje, men hva med å fortelle det til de på praksiskontoret, og høre om de kan hjelpe deg på noen måte? De skal jo faktisk kunne tilrettelegge studiene for gravide, men i hvilken grad er jeg usikker. Men hvis du er åpen overfor dem om at du føler deg i forferdelig form pga graviditet, kan det jo hende at praksisen din kan bli strekt over en litt lengre periode f.eks? -at de dagene du er borte over max-fravær kan bli tatt igjen på slutten av perioden? Og for å svare på det som en skriver over her; ja, du kan ta kvalmenedsettende tabeletter. Postafen, vet jeg er et merke man kan ta, og selv om ikke de hjalp meg stort, så vet jeg det er mange som har god hjelp av dem -er jo verdt et forsøk, kanskje? Ellers vil jeg bare ønske deg masse masse masse lykke til, håper de ordner seg for deg på best mulig måte :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142846635-er-s%C3%A5-sinnsykt-kvalm-og-har-ingen-mulighet-for-%C3%A5-sykmelde-meg/#findComment-142848877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 30. januar 2011 #4 Del Skrevet 30. januar 2011 ...også ville jeg bare si at kanskje det kan være en lur ting å si det til øvingslæreren din i praksis? Da jeg var i 2 ukers småskoleprasis og var gravid i uke 9-10 eller noe sånt med førstemann, så fortalte jeg det, rett og slett fordi jeg ikke klarte å komme meg på jobb i tide på morgenen, -kastet opp både hjemme og på veien, og da var hun såpass grei at hun lot meg få lov til å starte dagen litt senere. I tillegg fikk jeg lov til å ta meg korte pauser litt oftere iløpet av dagen, og ta meg en matbit innimellom også. Det med flere pauser og oftere mat iløpet av dagen er nok viktig for å kunne holde den værste kvalmen unna, så jeg ville absolutt ha snakket med øvingslæreren, hvis jeg var deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142846635-er-s%C3%A5-sinnsykt-kvalm-og-har-ingen-mulighet-for-%C3%A5-sykmelde-meg/#findComment-142848915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå