Gå til innhold

Refluksbarn-blir de verre før de blir bedre? Hvordan har deres barns refluks utviklet seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten kar på 5 mnd som jeg hadde håpet, men ikke trodd, ville vokse av seg refluksen snart.

Var mye sprutgulp og svelging fra 3 uker til vi fant ut av det fire uker senere og han fikk gaviscon. Han får 10 ml etter hvert måltid. Nå har det fungert bra de tre siste mnd men har nå blitt verre igjen. Mye svelging, gråting og tykt, surt som kommer opp igjen, selv sittende. Er det den økte matmengden som gjør det? Finner ikke noe på nettet og helsestasjonene vet ikke noe. Kan jeg få høre noen andres historie. Når ble det bedring? Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere fått påvist refluks ved ph-måling, eller er han bare en "storgulper"?

Vår første hadde refluks, men "stille refluks". Det kom ingenting opp, men hun gulpet 320 ganger i døgnet (det er mye - det ble kalt alvorlig refluks). Det var helt forferdelig, hun gråt masse og sov aldri. Det ble verre da vi begynte med fast føde. Hun fikk medisin (Losec), men var fortsatt plaget. Kanskje sønnen din bør få det?

Hun vokste det av seg da hun var ca 1,5 år. 60% av alle refluksbarn har vokst det av seg når de er 1,5 år, så hun fulgte jo den statistikken.

Vi har lest det meste og hatt kontakt med mange barnelegespesialister på dette. Bare spør hvis det er noe mer!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Har veid ham nå og det viser seg at han har gått opp 140 gram på to mnd så har fått en henvisning til sykehuset for å sjekke ut div. Fikk aldri påvist refluks ved PH-måling, legen var skråsikker på hva det var og behandlingen. Kanskje jeg roper på deg en annen gang hvis det viser seg at det er refluks som er hovedproblemet. Dette er dessverre ikke noe kjent tema på helsestasjonen.

Skrevet

Lykke til! Da blir det vel utredning og ph-måling på dere (litt ubehagelig og leit når de legger ned sonden, men ellers ikke noe å grue seg til). Nei, helsestasjonen vet ofte lite om dette. Vi måtte stå på selv, legene trodde heller ikke det var noe. Fant det ut først da hun var 1 år, da var målingen veldig høy.

Jeg har få gode minner fra denne tiden, det var bare gråt, minimalt med søvn, frustrasjon og fortvilelse. Men vi fikk et nytt liv da hun vokste det av seg! Og det gjør de fleste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...