Gå til innhold

småen på 4 mnd har plutselig blitt helt hysterisk på kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer han og han legger godt på seg, er 4 mnd og en uke og veier 8.2 kilo.

Leggerutinene har vi jobbet med men likevel vil han være våken om kvelden, sover gjerne fra halv syv til halv åtte og er blid og klar for å være våken.

Men denne uken her har han blitt hysterisk, han er utrøstelig . Hvis jeg prøver å amme han i søvn så våkner han idet jeg tar vekk puppen og hyler hysterisk.Han tar ikke smokk og jeg er tydeligvis det for han på kvelden. Tror han blir så overtrøtt at han hyler hvis vi legger han ned, vi går og bysser, han sovner og våkner i hysterisk gråt når vi legger han ned. Det er utrolig frustrerende for alle mann dette og jeg begynner å mistenke om han er sulten. Pumper ut ekstra melk iløp av dagen og han drikker det om kvelden, tenker å gi han litt smaksprøver på grøt ikveld.

Blir rotete skrevet dette.

Han sover godt om dagen , tilsammen kanskje 3 timer ( delt på to økter) viser ikke tegn på sult og er glad og fornøyd. Men kvelden/ natten er helt forferdelig.

Vet ikke hvor jeg vil henne med innlegget men kanskje noen har et tips jeg ikke tenkt på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje dere skal prøve å legge ham enda tidligere? Gutten vår blir også hysterisk dersom vi legger ham for sent, han har da blitt overtrøtt og hele kvelden ødelagt. Så nå legger vi ham mellom 17.30 og 18.00, og vi gir ham flaske mens han ligger i senga (slik at han ikke våkner når han må ut av fanget og opp i senga).

En ting til: hvis du skal introdusere grøt, ikke gjør det på kvelden. Noen barn får mageknip av det, lettere å hanskes med det på dagtid enn utover de sene kveldstimer. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...