Gå til innhold

Tyrkisk mann..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med tyrkiske menn? Er klar over at man ikke kan ta alle over en kam, men er det noe som er typisk for tyrkere/muslimer?

Holder på å bli forelska...

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis han er muslim, så må du jo ta i betraktning at han sansynligvis ønsker å leve livet litt annerledes enn deg. Hvis familien hans er veldig religiøse, ligger de over han i hieriarkiet og bestemmer over han. Jeg hadde en gang ei venninne som giftet seg med en fantastisk tyrkisk mann som var oppvokst i tyskland. De fikk tre gutter sammen og hun trodde aldri mannen sin ville gjøre noe mot dem. Problemet var at det var hans familie som lagde bråk. Min venninne turde aldri reise å besøke hans familie i tyrkia pga redsel for hva de kunne gjøre. Hun fortalte meg fortrolig at hun var takknemlig for kun å ha fått gutter. Det er jo veldig trist å ha det sånn. Overdreven religion er av min oppfatning farlig uansett hvor den kommer fra, men det blir liksom enda verre når man skal blande to så ulike religioner. Men det er min mening.

Skrevet

Takk for svar :-)

Han er ikke så veldig "muslimsk" av seg. Både røyker og drikker innimellom... Vet ikke hvordan moren er hun bor i Tyrkia. Møtt en bror og hans familie. De er mer troende, men virker veldig åpne og hyggelige.

Skrevet

Bare ikke regn med at du er den eneste. Samtlige tyrkiske menn jeg kjenner som bor her har det gående med minst 2-3 norske jenter av gangen.

Skrevet

Så lenge dere ikke skal ha barn sammen, så tror jeg nok ikke du trenger å bekymre deg så mye, men det er faktisk vanskelig nok å bli enig om barneoppdragelse mellom to som har vokst opp nesten likt, om man ikke skal komme til enighet med noen som har en helt annen tro og levesett enn deg selv, Dessuten er jeg veldig skeptisk til å få barn med folk fra andre land. Tenk på en evt skillsmisse og han velger å flytte til Tyrkia igjen. Kanskje for å hjelpe familien, eller han finner ei tyrkisk jente? Dette kan selvfølgelig skje i enhver familie og jeg mener ikke å være så negativ, men det er vel en større sansynlighet for at det kan føre til større utfordringer. Og det er lurt å ha tenkt på i forkant. For barn vil man jo ha når man har funnet den rette:) Jeg ønsker deg uansett lykke til!

Skrevet

Har selv vært i et forhold med en tyrker, det varte i 1 fantastisk år, men gjorde det slutt da han valgte å flytte hjem til Tyrkia for å ta vare på sin syke søster. Han innviterte meg med nedover, for å bo med han der, men det ble for stor endring for meg.

Han var som han sel kalte seg, en avslappet muslim. Ja han var sterk i troen sin, men var ikke "ekstremist" ved det, akurat som jeg er kristen, men løper ikke ned kirkdøren og prater guds ord hele tiden :)

Når to kulturer av så ulik bakgrunn skal forrenes, så blir komunikasjon enda viktigere enn i "normale" forhold, da det lett kan oppstå missforståelse i starten.

Annonse

Skrevet

jeg giftet meg med en tyrkisk mann som drakk og var som oss,men ektremt sjalu og det blei verre etter vi giftet oss,da blei troen hans viktigere... så det endte med politi for han blei voldlig og takk gud for at jeg nå er skilt fra han.... psykisk terror derv han også med.... aldri mer sier jeg bare.....!

Skrevet

Jeg har barn fra før og er ikke interessert i fler, noe jeg har uttrykt klart flere ganger. Han er altså veldig klar over det, men sier det ikke betyr noe... Sier det holder å være "reserve-pappa".

Du som kjenner mange tyrkere som holder på med flere enn 1.. Æsj, merker jeg blir nervøs. Har virkelig ikke lyst på utroskap og drama fra starten, men må jo bare håpe og tro han er annerledes.

Er litt redd for sjalusi, han har sagt han er det. Men har ikke merket noe til det når vi har vært ute på byen sammen. Altså fårhåpentligvis bare "normalt" sjalu.

Ingen med opplevelser/historier som er positive fra start til slutt...

HI

Skrevet

11:53 her :)

Hadde det ikke vært for at han måtte dra tilbake til hjemlandet sitt, så tror jeg nok det hadde blitt en meget lykkelig slutt.

Ikke alle tyrkere som har flere damer på en gang, og når det er et barn i bildet (kvinnens barn) så forekommer det SVÆRT sjeldent.

Jeg er fortsatt inne i vennekretsen til han jeg var sammen med, mange norske kvinner i denne gjengen, som kunne gitt deg 1000 solskins historier og evig lykke :) må bare finne "den rette" tyrkeren ;) To av dem har barn med sine menn, og de kan reise på besøk til familien i Tyrkia, uten noe problem, var tøft i starten, da familien var "overhodene" til mennene dems, men enda de respekterer familien, så måtte de jo forklare at normene er noe anderledes i Norge.

Skrevet

Ein som er muslim kjem ikkje inn mine dører. PRONTO.

Skrevet

Synes det er sykt mange norske pene oppegående jenter som finner seg en tyrker. Nei takk hadde jeg sagt. Dog er det også mange halvfeite, mindre pene norske damer som ikke fåt seg noe annet..... Jaja, smaken er som baken,..

Skrevet

Er gift på 9.året med en tyrkisk mann og sammen har vi 2 barn. For oss funker det fint. Vi har bodd både i Tyrkia og i Norge. Kjenner også veldig mange andre ekteskap mellom landene som er velfungerende. Vil anbefale deg dette forumet:

http://s4.zetaboards.com/Its_all_about_Turkey/index

Så lenge ingen av dere har spesielt sterkt religiøst syn så er det stort sett ikke noe problem, men det er klart jeg har hørt om menn som forandrer seg totalt etter ekteskapet, det snodige er at det for min del aldri har vært noen jeg kjenner, det er alltid en historie om noen som kjenner noen......

Skrevet

Det som er litt skummelt, som jeg har hørt utallige eksemler på (bla barndomsvenns far) er at mange muslimske menn forandrer seg veldig når de blir gift og spesielt om de får barn! De kan virke så avslappet som bare det til religionen, men det blir plutselig veldig viktig når barnet er født!

Min barndomsvenn ble kidnapet til sitt hjemland, selv om faren virket både blid, sosial, oppegående og "vestlig"..

Selvsag en ekstrem situasjon, men dog.

Annonse

Skrevet

Det med stygge jenter som ikke får seg noe annet er litt gammeldags. Det var nok litt sånn for 15 år siden da turismen kom til Tyrkia for fult, da de aldri hadde sett lyse lettkledde jenter før. Men nå er tyrkere generelt like kresne som folk flest.

Skrevet

En tyrker? Nei takk.

Har aldri vært borti en tyrker og kunne aldri tenke meg det heller!

Mange av dem har ett helt forvrengt kvinnesyn, hjelper jo ikke på at mange jenter reiser til alanya for å kle seg som horer heller da, men dog.

Har bekjente som har vært sammen med tyrkere, alle er i dag gått fra hverandre.

De er også oppdratt til at kvinnen skal gjøre alt husarbeidet, så hvis du vil leve det old fashion way..

De er også langt oftere utro enn nordmann flest

Skrevet

Voldsomt til kunneskap dere sitter inne med ang hvordan det er å leve med tyrkiske menn, dere som sier ALDRI en tyrker/muslim...

Jeg må si at etter år som fast bosatt i Tyrkia opplever jeg ikke det dere snakker om. Her deler vi 50/50 på husarbeid, jeg tar meg en tur på byen mens han passer unger, jeg reiser til Norge alene mens han har ungene. Dette går selvfølgelig andre veien også.

Kan også da legge til at mannen min er kurder i fra øst-tyrkia, å etter hva jeg hører i Norge skal vissnok de være enda værre en vanlige tyrkere ;)

Skrevet

Så deilig å lese at noen har masse positivt å si :-)

Takk alle som svarte :-)

Skrevet

Hei HI:)!

Har en kamerat og ei venninne som er sammen med henholdsvis en tyrkisk kvinne og en tyrkisk mann. Begge er meget lykkelige, og førstnevnte par har vært gift i 5 år.

Venninnen som er sammen med tyrkisk mann, er meget forelsket og i sommer var de på besøk hos hans familie på bl.a.Kypros og i Tyrkia. Ikke noe problem. Min venninne er pen og veldig høyt utdannet, og det samme er mannen, tror de begge er populære blandt det andre kjønn. Altså ingen "halvfeite som ikke får seg noe annet" her

Tyrkia er et europeisk land, og en tyrker er ikke det samme som en fra den afghanske landsbygda eller shariområdene i Pakistan.

HI, bruk sunn fornuft som i alle forhold og nyt forelskelsen.

Skrevet

Jeg er gift med en tyrkisk mann på 3 året, har to barn og kunne ikke tenkt meg en norsk mann!

Men det skal selvsagt sies at man får andre utfordringer enn "vanlige" par, dette avhenger jo av religiøsitet, hvor mye "kultur" han har med seg. Hvor skal dere bosette dere, problemer og utfordringer med f. eks oppholdstillatelse. Hvilke jobbmuligheter har han i Norge hvis han skal komme hit?

Ser mange her er på dib negative, ikke akkurat uventet, men hva har du å tape? Har vært her på dib fra og til i noen år nå og etter hva jeg leser her inne så tenker jeg noen ganger på hvilke problemer jeg iallefall slipper med min tyrkiske mann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...