Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Jeg mener det holder og gi gavekort på en klesforetning slik at han kan få kjøpt seg en ny pen-skjorte evnt legge i penger selv til noe annet. 500-600 kroner, samt blomster på dagen og ikke noe mer. Mannen mener vi skal gi gavekort på vinmonopolet på 1000 kroner, samt gavekort på 500-600 kroner ekstra! Jeg driter ikke penger og jeg og mannen har vært sammen i 12 år, men jeg har enda ikke mottatt en eneste presang når jeg fyller år, ikke da jeg var 30år fikk jeg heller noe:( Hva mener dere? Vi har våre faste utgifter og jeg tenker ikke bruke flere tusen kroner på en bursdagsfeiring.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Møtes på halvveien å kjøpe en vinflaske pluss et gavekort på 500 kroner?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 La ham spise nudler et par uker til alle måltider, så kan han spare sin del av matbudsjettet til gave.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Problemstillingen virker ganske "normal", jeg kan skjønne begge parter. En kompromiss, som foreslått over her virker rimelig. Men det som er rart her er at du aldri har fått en gave fra han? Det forandrer mye, faktisk. Han er tydeligvis et menneske som gir gaver, så dette høres veldig spes ut.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #5 Skrevet 29. januar 2011 Tror hun mener at svigerfaren aldri har gitt henne gaver, ikke mannen....
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #6 Skrevet 29. januar 2011 Du trenger ikke være med på gaven da. Men mannen må jo nesten bestemme selv om han skal kjøpe gave til sin far eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #7 Skrevet 29. januar 2011 åh...ja da stiller det seg jo annerledes..
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #8 Skrevet 29. januar 2011 Stemmer det, mannen min får nesten alltid 500 kroner når han har bursdag, unntaket var da han fyllte 30 år, da tror jeg han fikk 1500-2000 kroner. I begynnelsen av forholdet så kjøpte jeg både feriegaver når vi hadde vært i utlandet, men det sluttet jeg med etter et par år ettersom jeg nesten ikke fikk en takk engang. Jeg liker og både gi og få gaver så at jeg ikke fikk en eneste ting når jeg fyllte 30 år, ikke blomster heller føler jeg betyr at jeg ikke er "akseptert" i familien deres. Ungene får både bursdags og julepresanger. HI
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #9 Skrevet 29. januar 2011 Å gi to gavekort i 60-årsgave høres ut som verdens kjedeligste presang. Sorry! Da må jo mannen ut selv og gjøre jobben (eller kona..) Kjøp en god flaske vin og gi et gavekort i tillegg. Møt mannen din på halvveien ang. summen. Ang. det at du aldri får gave fra svigers - det burde mannen din ha kommentert til foreldrene sine (ihvertfall hvis han får gaver fra dine foreldre når han har bursdag.)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #10 Skrevet 29. januar 2011 Jeg synes 500 kr i gavekort på en klesbutikk til svigerfars 60-års dag er i minste laget....... Men det kommer jo selvsagt an på økonomi. Personlig ville jeg nok kjøpt skjorta (hvis det er det han ønsker seg) samt kjøpt en god flaske congac på polet! Gavekort er kjedelig da:(
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #11 Skrevet 29. januar 2011 Dette er tross alt faren hans, og det er en stordag, synes du er urimelig nå. Sikker på at du ville ha brukt like mye på din egen far eller mor på deres store dag.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #12 Skrevet 29. januar 2011 Har ikke du lyst til å gi 60 års gave når dine foreldre fyller år? Her ga vi 2500 kr i gave da min far ble 60 år. Vi spleiste med ene søsteren min og hennes samboer slik at han fikk ett verktøy han ønsket seg til 5000 kr. Men så er jeg glad i foreldrene mine. Moren min fikk gave til tilsvarende pris da hun ble 60 år.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #13 Skrevet 29. januar 2011 Kommer j litt ann på om han skal holde lag eller ikke. Dersom det skal være stort selskap ville jeg valgt en dyr ting fra polet, mens dersom dere bare skal innom de før dere går hjem og spiser middag hadde jeg kjøpt et gavekort på klær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå