sepgutt10<3novjente11 Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Gutten min begynte å få sin første tann da han var 2,5 og det var en jeksel. Nå er han 4,5 mnd og har nå tilsammen 4 tenner på vei opp 3 av de er visst jeksler. De har kommet litt opp så jeg kjenner de og ser de men så stopper de lissom opp. Både han og jeg begynner å bli litt små frustrert at de ikke vil komme opp snart. Kommer jo tann etter tann. Hvor lang tid kan dette ta :S?
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Det var rart at han fikk jeksel først?!? Er vanlig å få de to nede først og så to oppe.. De jekslene kan desverre sprenge på i flere mnd før de popper ut. Guttungen her er snart 11 mnd og har fått to oppe og to nede. Jeksler begynner man jo med mye senere har jeg hørt.. Men man kan plages lenge med det for det. Håper han føler seg bedre snart
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 oi, jeksler allerede- det var uvanlig tidlig?! Jenta mi fikk sin første tann da hun var 3 mnd, men det var en fortann nede, og det er jo også det mest vanlige. Jeksler kommer som regel rundt 1 års alder, men såklart ingen regel uten unntak.. (jenta mi har forresten 4 hvite kuler litt bak på gommene, altså en kul på hver side hvis du skjønner, men det samme hadde storesøster, og det kom ikke noe tenner der før hun var over året likevel..)
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Det samme hadde guttungen her, en hvit prikk.. den hadde han lenge før tanna brøt ut, tror det er ganske vanlig at det tar litt tid før de bryter ut og man kan jo kjenne kuler inni der uansett om en tann er på vei eller ikke.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 29. januar 2011 #5 Skrevet 29. januar 2011 ja det var tidlig med jeksler. har også hørt rundt 1 års alder. Gutten min på 10mnd har 7 tenner nå. 4 oppe(fortennene+en på hver side av fortenna) og 3 nede(fortenna nede + en på siden av ene fortanna nede). Er små sutrete og sånn om dagen så lurer på om det ikke kommer en til snart:-)
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2011 jeksler ja han er visst veldig tidlig ute. Hørt det ganske mange ganger både på hs å 2 av jekslene har kommet bittelitt ut. Ene siden på tenna har kommet helt ut men så har det sakt stopp. Det samme med hjørnetanna hans, Spissen har kommet ut du kan nesten "stikke" deg på den men så har det sakt stopp. Vær gang det har skjedd kommer det en ny en annen plass. Rart dette med tenner sier jeg bare Håper det ikke kommer mer nå, det holder med 4 foreløbig. =) Men må si at jeg syns det er rart at det ikke er noe tegn på de nederste framme der!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå