Gå til innhold

herregud, for en jævla idiot jeg er!!!!:( pyrisept i øyet!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag da jenta mi(på 10 uker) våknet fra en dupp var øynene fulle av verk (katar eller noe)

Jeg, dum som jeg var.. tar en pads med pyrisept(!!) og vasker over øynene med.. uff rett etterpå fikk jeg en følelse av at dette var feil, heiv meg over flaska og leste : ikke i øyne eller ører! Jeg fortet meg å ta en pads til med masse vann å vasket øynene så vannet rant over. tok så en ny pads og gjenntok med vann..

Jenta mi sutret litt når jeg vasket med pyrisepten og også med vannet, var ikke så vond gråt, mer trøtt og irritert..

Etter dette sprutet jeg morsmelk i øyet.

Hun har vært helt fin etter dette skjedde og har brukt øynene fint. men jeg er så redd for at dem har blitt skadet!:(:(

Jeg glemte/viste virkelig ikke at dette ikke skulle i øynene, men jeg forsto d jo fort da jeg tenkte over hva dette egentlig er.. uff!

Googlet pyrisept i øyet og der fikk jeg jo noen skrekkhistorier..(de hadde lagt hele linsen i pyrisept da, men..)

Håper bare så inderlig at dette gikk bra:( noen andre som har vært uheldig med dette? Føler meg som verden værste og dummeste mor..

Fortsetter under...

Skrevet

Ring giftsinformasjonen: 22591300

De kan nok berolige deg, bedre det enn å google skrekkhistorier ;)

Skrevet

Jeg har selv vært totalt idiot og la linsene min i pyrisept en gang. Det sven noe voldsomt da jeg tok den på, men gikk over ganske fort og har ikke fått noen men.

Det høres jo ikke ut som om du fikk noen inne på øynene så det går sikkert bra. Er du i tvil ringer du til fagfolk. Lykke til!

Skrevet

det er fort gjort det der ja, men høres da ut som du reagerte fort nok til at det gikk bra, men syns alikevel du skal ringe å sjekke for sikkerhhets skyld..,

Skrevet

Først: HEI BANANAHAMMOCK!! Har ikke sett nicket ditt på en stund, kanskje jeg ikke har vært aktiv nok??

Så over til HI: Ring legevakt eller giftsentralen. Det er nok en grunn til at man ikke skal ha pyrisept på øynene, men ikke tro på alle skrekkhistorier du finner, noen av de menneskene som blir skrevet om var nok kanskje ikke så friske og raske fra starten av.

Og det gugget datteren din har/hadde på øyene kan du få kremer til, slik at det blir borte :) Og neste gang uhellet er ute, så er det lurt å ha sterilisert saltvann i nærheten (kjøpes på apoteket) det kan du skylle med uten betenkligheter, og det renser virkelig opp :)

Skrevet

Hei! Hehe....

Joda, er innom avogtil ;)

Men med skole, jobb og 3 aktive gutter så er det ikke så god tid til alt her i verden :))

Men litt DiB innimellom, det må til!

Annonse

Skrevet

ok takk for svar!!;) ringer nå!!

Skrevet

snakket med dem nå, å der sa dem at jeg ikke skulle bekymre meg. pyrisept er såpass fortynnet at d ville nok mest sannsynlig bare skapt en irritasjon. men siden jeg "bare" vasket over øynene med pyrisepten og reagert raskt og vasket med vann og morsmelk etterpå så har hun nok ikke fått en reaksjon.

phu!;) litt lettere til sins,men herregud så idiot jeg føler meg, går d ann?? nei, uff,men nå vet jeg ihvertfall at jeg aldri skal gjøre d igjen.. stakkars jenta mi <3

vurderte et øyeblikk å gjøre d samme på meg selv bare for å sjekke.. :P ååå sint på meg selv i dag ja, men får bare berolige meg med at hun helt sikkert ikke merket mye til d:)

takk for svar dere;)

HI

Skrevet

Sånn som skjer det :)) Godt det gikk fint hvertfall.

Lagre nr på tlf din du, så om du skulle trenge noe info igjen så slipper du å google skrekkhistorier.

Skrevet

Jeg syns du virker som en veldig god mor, som på instinkt visste hva du skulle gjøre for å gjøre det godt igjen:) Alle kan da gjøre feil av og til, og nå gikk det jo veldig bra takket være rask og riktig reaksjon fra deg:)

Skrevet

Hehehe man kan google og finne mye rart ja;) Har blitt paranoid fleeere ganger av å google meg fram til svar på nettet..

Takk for tips om å lagre telefonnr. skal gjøre d;);)

God helg!;)

Skrevet

Flaks at jeg skjønte med engang at dette var galt.. stakkars lita:( tenk hvis hun hadde blitt skadd?

storebroren bruker briller(IKKE min skyld altså, aldri vasket øynene hans med noe giftig eller noe..):P men tenk hvis jeg hadde ødelagt synet hennes å... herregud! da hadde jeg hatt et barn med briller og en som jeg hadde gjort blind!!!

Jeg er litt sjokkert over meg selv, fortalte d til mamma, å hun bare; men hvorfor i all verden gjorde du d?!? hehe ja si d...? huff.. duste meg altså..

nei, tror jeg tar natta;) sov godt dere også;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...