Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Har fått innkalling til operasjon nå, og jeg gleder meg STORT!!! For å kunne forberede meg selv hadde jeg satt stor pris på å fått høre noen av deres erfaringer. 1) Hvor store bryster hadde du før operasjonen, og hvor store er de nå? Jeg har pr i dag 75 G (litt avhengig av bh-merke, noen ganger H, noen ganger F). Ser for meg at 75 raus B/beskjeden C vil kunne bli ok. Noen tanker? Viktig for meg at de ikke er for store, da jeg trener mye (hopping). 2) Kan du fortelle litt fra operasjonen? 3) Hvordan opplevde du tiden etter operasjonen? Må innrømme at jeg gruer til å ikke kunne løfte ungene o.l., det blir tøft. Hvor lenge var du sykmeldt (og hva slags jobb har du)? Mye smerter? En siste ting jeg grubler litt på er om mannen min faktisk må sykmelde seg...han jobber natt, og kommer hjem først en time etter at ungene og jeg har stått opp. Jeg vil (sånn som jeg forstår det) ikke kunne ta meg av ungene de første ukene, så denne syns jeg er litt vrien.
lÅktiHaUDe Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Jeg hadde "ingen" problemer etter operasjon. Gikk fra E til normal C. Er veldig glad jeg ikke tok B, fordi jeg ser nå at jeg trenger litt fylde til enkelte kjoler o.l. hehe. Jeg hadde samme kriterier som deg når det gjaldt hopping osv. Ingen problemer der nå. Sa til kirurgen at jeg ikke ville at hud skulle møte hud om du skjønner. Likevel viktig at størrelsen passer til kroppen. Jeg hadde lite smerter i etterkant. Var forsiktig med å løfte. Man kan heller ikke ha armene over hodet på åtte uker. Dette var vel det værste, særlig når man skal ha ett glass osv i skapet, måtte alltid stå på en stol. Dette pga fare for indre blødninger. Åtte uker gikk likevel veldig raskt. Angrer ikke ett sekund. Min mann var ikke sykmeldt. Minste barnet vårt var da 3-4 år. Jeg følte meg slett ikke helt hjelpesløs. Tok ikke noe smertestillende i etterkant, MEN dette kan variere selvsagt. Jeg var heldig . Lykke til og gled deg til sommeren (selv om du må ha plaster på arr første året pga sol)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Tusen hjertelig takk for svar!! Nå gleder jeg meg enda mer:) Kanskje det blir litt snaut med B, ja - C blir jo uansett lite sammenlignet med nå. Var ikke klar over at man ikke skal løfte armene over hodet...mye som blir vanskeligere da, f. eks vaske/børste håret, hente ting osv. Minsta her i huset er 1 år, så jeg ser en liten utfordring i det at hun må løftes opp fra sprinkelseng, skiftes bleie og sånt. Fikk du oppfylt ønsket ditt om ingen hud mot hud forresten? Høres ut som DRØMMEpupper!
NostraStoria Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Selv gikk jeg fra F/G til B, og kirurgen innrømmet at han hadde tatt for mye, avtalen var liten C. Fikk litt sjokk fra å ha så store pupper til bittesmå, men så har de og vokst en del i etterkant, særlig når jeg fikk barn. Så nå har jeg D cup...håper ikke jeg blir like stor som jeg var :S Du kommer ikke til å greie å løfte barnet fra sprinkelsenga, du vil nok trenge hjelp de første ukene. Ang å vaske håret osv finner du egne teknikker for å ikke løfte armene for langt opp. Du vil kjenne hva som er vondt og som du ikke klarer. Til og med en tung dør kan være et problem å få opp hvis du forstår hva jeg mener. Meen, gled deg! Det er helt fantastisk å ha fine struttende pupper kontra de store tunge som du sikkert er vandt til! Så blir det å finne bher, bikini og sommerklær mye lettere og kjekkere
Mamma+2 Skrevet 29. januar 2011 #5 Skrevet 29. januar 2011 Gratulere med valget,. Kjenner meg igjen. Tok operasjon i Nov i fjor. Jeg brukte da str 80/ 85 G i bh og hadde tenkt på operasjon lenge. Legen mente jeg ikke burde gå lenger ned enn en C cup. Følte de var ganske små med en gang, men nå 1 år etter så bruker jeg str 80D. Så det er ikke alltid enkelt å se resultatet med en gang, det må "gå seg til" og fikk vite at jeg måtte regne med 1 år før jeg såg det endelige resultatet. Men for all del jeg er fornøyd,og ser at jeg passer nok mer med den str her enn om den hadde blitt liten c- med tanke på klær skal sitte fint o.l Mitt råd er å ta de smertestillende du får og IKKE la de gå ut av kroppen. Jeg var litt kjepphøy der og lot det gå ut første kvelden ....det var IKKE godt, så ta smertestillende jevnt og trutt den første tiden, så du unngår de verste smertene. Nå har jeg en sykdom i tillegg så var ikke så sprek etter inngrepet, så hadde moren min boendes her den første uken for å hjelpe til med unger o.l, det var jeg VELDIG glad for i mitt tilfelle. Litt rart å ikke kunne gjøre så mye på en stund, vaske gulv skal man jo ikke gjøre på noen uker...jeg var litt for ivrig på slike ting,,noe som nok irriterte såret og medførte betendelse i den ene puppen...så mitt råd er : Ta smertestillende og innstill deg på å ta det med RO...så kommer du deg raskere, slipper betendelser og får finere arr Lykke til,.
lÅktiHaUDe Skrevet 29. januar 2011 #6 Skrevet 29. januar 2011 Ja jeg fikk oppfylt ønske mitt ang. hud mot hud. Jeg er ennå superfornøyd og har flotte (i mine øyne hehe) og struttende pupper som hun over også sa. En middels C cup er helt supert i mine øyne. De vil kanskje vokse litt i ettertid så kanskje du får en fyldig C eller liten D. Det er jo ingen problem med. I noen BHer må jeg faktisk bruke D, likevel så synes jeg de ikke er store overhodet. Mange blir overrasket når jeg sier jeg bruker C av og til D. Har også med formen på brystene å gjøre. Få kirurgen til å hjelpe deg er mitt råd. Må huske at kirurgen ikke bare fjerner men også løfter, dette gjør utrolig mye. En annen super ting er at jeg har jo midje!!! Så fantastisk å kunne se det. Nå er jeg normalt slank men har liksom aldri fått sett at jeg har en midje før pga brystene. Mange fordeler med å gå ned i str. GLED DEG!!!!
rødt&blått Skrevet 29. januar 2011 #7 Skrevet 29. januar 2011 Hvor mye koster slikt? Eller har dere fått det dekket? 'kriterier?
Gjest mphs Skrevet 29. januar 2011 #8 Skrevet 29. januar 2011 Mannen din får ikke sykemelding når det ikke er han som er syk. Da må han ta ut ferie. Blir nok godt med mindre pupper.
Lotta78 Skrevet 29. januar 2011 #9 Skrevet 29. januar 2011 Jeg tok brystreduksjon for snart et år siden. Gikk fra 70 F/G til 70 C. Storfornøyd I mitt tilfelle var tiden etter operasjonen helt problemfri, noe som passrt ganske godt i og med at jeg er alene med sønnen min. Jeg sov første natten hos min mor, og utover dette hadde jeg ingen avlastning. Nå er jeg veldig klar over at svært få er så heldige som meg med tanke på hvor lite jeg ble hemmet etter operasjonen, så det beste tipset jeg har til deg er å lytte godt til din egen kropp. Føles noe ubehagelig, eller får du smerter - ikke press deg selv:) Lykke til!
NostraStoria Skrevet 30. januar 2011 #10 Skrevet 30. januar 2011 Jeg fikk det gratis på sykehus etter vurdering hos lege og kirurg. Dette pga puppene mine var for store og tunge ifht kroppen min, og jeg slet med vond rygg i en alder av 20 og i tillegg søkk i huden av bhen + en del utslett under og mellom puppene. Du kan gå frem med å gå til legen og få henvisning til sykehuset for å snakke med kirurg. Da vil du få et endelig svar på om du er "kvalifisert" eller ei. De som er litt overvektige kan få beskjed om å slanke seg litt før operasjon, men er du ganske slank så består puppene for det meste av kjertler og vev og du kan ikke "slanke" de bort. Men jeg vil og si at det kan være ganske tøft i etterkant hvis du får komplikasjoner - noe jeg dessverre opplevde. Allikevel anbefaler jeg det hvis du får det dekket siden det kan gjøre at du får en lettere hverdag! Privat vil jeg tippe en slik operasjon med løft kommer vel på ca 36.000 kr.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 31. januar 2011 #11 Skrevet 31. januar 2011 Takk for gode svar! Ja, jeg får dekket operasjonen. Har smerter i skuldre/nakke, og blir også svett og klam. I tillegg har jeg en ekstremt aktiv jobb med mye hopping, og da er disse svære puppene slitsomme å ha. Tok kontakt med fastlege først, han henviste meg til kirurg ved sykehuset, som igjen vurderte det slik at jeg skulle få dekket operasjon. Ok, skjønner at jeg må ta det med ro....vet det er fjollete, men jeg har så dårlig samvittighet for å være borte fra jobb, at jeg hadde tenkt å pushe på for å få kort sykmelding. Men nå blir jeg hjemme så lenge legen anbefaler, vil ikke risikere noe. Men det er på hjemmebane jeg er redd dette blir tøffest, ungene er begge så små at det er mye bæring/løfting.Mon tro om de skjønner at de plutselig ikke kan leke med (les: klatre på, grasere med) mamma? Når begynte dere å trene igjen??
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 4. februar 2011 #12 Skrevet 4. februar 2011 Dere som har vært igjennom operasjonen, hadde dere dren? Ble oppringt av sykehuset i dag og fikk høre at de ville holde meg innlagt over natta pga dren som skulle følges med. Trodde jeg bare ble sendt rett hjem etterpå jeg, hva er egentlig vanlig? Egentlig glad for at jeg får ligge der, føles jo tryggere...men syns det høres litt ekkelt ut med dren. Blir ikke det som et lite hull som må sys før jeg drar hjem? Eller bare drar de dem ut og lar det gro av seg selv?
Lotta78 Skrevet 4. februar 2011 #13 Skrevet 4. februar 2011 Jeg fikk ikke dren, og reiste hjem et par timer etter overstått operasjon. Nå skal det sies at jeg ble operert etter Hall-Findlay-teknikken, noe som innebærer at jeg ikke har arrene på undersiden av brystene (google så ser du forskjellene mellom denne teknikken og den mer utbredte teknikken som innebærer anker-snitt). Men, dette sagt - tror du skal være glad for litt ekstra liggetid, da vil du ha helsepersonell som tar godt vare på deg og som er tilgjengelige døgnet rundt dersom det oppstår komplikasjoner. P.S -gjenopptok treningen etter ca 6 uker. Når skal du inn til operasjon?
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 4. februar 2011 #14 Skrevet 4. februar 2011 Takk for kjapt svar:) Opereres onsdag, så det nærmer seg! Må visst google litt, skjønner at jeg har ikke helt kontroll over alt ennå... Takk igjen!
Lotta78 Skrevet 4. februar 2011 #15 Skrevet 4. februar 2011 Kommer til å gå så fint så! Og du kommer til å bli så fornøyd! Om du vil lese om ulike erfaringer, tips osv. er puppeforumet på www.bukplastikk.com å anbefale! Lykke til!
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 5. februar 2011 #16 Skrevet 5. februar 2011 Enn at det faktisk finnes et puppeforum her i verden....! Takk for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå