Gå til innhold

Takk herren for fenikkel te!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 6 uker er så plaget av luftsmerter at det gjør vondt i hjertet mitt, konstant hard i magen, presser og stønner døgnet rundt. Vi har prøvd alt man kan, og de siste dagene har vi gitt henne fenikkelte!

Og det virker!! Hun promper og bæsjer uten å gråte, og er mye gladere! Ler og smiler og prater, og er mye mer fornøyd!!

Så alle sammen, hurra for fenikkelte!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så smart:) Bra dere har funnet noe som funker for henne!

Skrevet

Åh, det er ingenting som er bedre enn å finne løsningen på sånt! Her hjalp det å bytte til hipp mme, istedet for nan, det hjalp bare på en kveld! Hun har hatt masse luft i magen og dårlig med avføring så vi har måtte ty til malt og minifom. Men dagen etter at vi hadde bytta pulver (hun hadde fått det i akkurat ett døgn) klarte til og med ikke fysioterapeuten å finne en eneste fjert i magen på henne! Klemte og knadde uten at det kom noe ut, enorm forbedring fra forrige gang hvor hun lå å fjerta i en halvtime mens hun ble massert.

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Hvor mye fennikelte gir dere henne? Er så usikker på mengden jeg, og ikke minst hvordan jeg skal gi det.. Prøvde å gi kamillete en dag, bare noen dråper på en teskje, men det ble bare smattet litt på og spyttet ut igjen..

Trenger desperat å prøve noe sånt jeg og, lillegutt har kun ligget p magen min i dag, det er det eneste stedet han ikke vrir seg og vræler :/ Blir ikke mye sovetid på mamma, men det må man vel bare tåle :P

Skrevet

Henger meg på spm. til Mentha over ... Hvor mye gir du !? gutten min tar flaske så kan jeg blande det i mme? Han er snart 3 mnd ...

Skrevet

Henger meg på spm. til Mentha over ... Hvor mye gir du !? gutten min tar flaske så kan jeg blande det i mme? Han er snart 3 mnd ...

Skrevet

jeg henger meg også på! Hvor mye og hvor ofte? Og kan man gi det kaldt, eller må det være lunkent?

Skrevet

Helt enig, er helt genialt :=)

Skrevet

Jeg gav 5 ml på sprøyte før hvert måltid da han var 3 uker ( tips fra sykehuset) og den skal være kald.

Skrevet

Jeg bor i spania og her anbefaler de å gi 50 ml opptil 3 ganger pr dag.

I norge anbefaler de 2.5-3 ml kun.

Jeg startet med 2.5 ml og det hadde ingen effekt i det hele tatt, så da fikk han de 50 ml og det virket :) Har ikke hatt behov for å gi mere enn de 50 ml om dagen.

Nå er den teen de anbefaler her nede en blanding av fennikel og kamille og er en sånn instant te som du bare løser opp i vann.

vannet må være kokt og det skal være samme temp som brystmelk.

Har hørt at kaldt vann kan gi små babyer vondt i magen.

de liker smaken også siden fennikel er ganske søt på smak :)

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Takk takk :) Har ikke ren fennikelte, men fikk beskjed om at han kunne få litt ammete (som det er bl.a fennikel i). Har gitt en dæsj (har ikke målt nøyaktig) i en liten sprøyte, og det ser ut som om det funker (bank i bordet!). For første gang på to dager har han faktisk sovnet på ryggen på teppet sitt, og jeg har endelig fått hvile armer og nakke. TAKK! :)

Skal fortsette å gi før hvert måltid, så håper jeg det holder seg!

Lykke til dere andre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...