Gå til innhold

Er det frekt av meg/oss og bare reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å, herre.... Stakkars unge som må vokse opp under slike forhold!

Skrevet

Hi

Er "jeg" en slager her inne? Nei desverre..Ikke har jeg skrevet om dåpen her inne, bortsett fra da jeg spurte hva som var vanlig å servere i dåpen...Hva faen? Er det ikke lov å spørre om tips her inne??! Akebrett har jeg heller ikke skrevet om, og det har ikke barnet engang..

Akebrett-innlegget har jeg lest. Og jeg må si at det er deilig å vite at det ikke bare er jeg som er "svigerforeldres mareritt"!

Skrevet

Nå må du gi deg, HI. Det lyser jo lang vei at det er du som har skrevet de andre trådene. Hvor mange her inne har foreldre på begge sider som ligger i krig og truer med å sabortere alle sosiale sammenhenger som dåp og jul, bare fordi de ikke kan komme overens i 5 minutter?!

Du spurte ikke bare om servering i dåpen, det var også hundre innlegg om hvem som kom og ikke kom pga familiekonfliktene dere har gående!

Du er rett og slett bare syk på sinnet!

Skrevet

HI

Begynner å lure på om det er du som er syk i sinnet...

Desverre, men jeg har fortsatt ikke familier som ikke går overens i det hele tatt (?), og whatever det er du nevner..

Men altså , hvis det er noen som har skrevet det; du har min fulle sympati!

Skrevet

Jadda, jadda. Du er halvveis til England med roinga di! Klart det er deg, folk er ikke dumme, vettu. Når du skriver identisk med den andre personen blir det vanskelig å ro seg unna.

Skrevet

Nå skrev du at mannen din sa til deg at han snakket med mora i telefonen og at han spurte deg at hvis hun ba om unnskyldning og dere fikk planlegge tingene selv om hun fikk komme da.? men skulle ikke dere til dine foreldre da? Eller er det bare noe dere har sagt? Jeg er helt overbevisst om at du er samme dama som var dødlig fornærmet fordi svigermor hadde laget kalender, og kjøpt akebrett til jul. Da brukte du akkurat samme argumenter som nå, at hun måtte skjønne at det er første jula, første dåpen, første bursdagen...... I hele deres barns liv vil det være første gangen med alt i fremtiden, og at dem ønsker å dele disse øyeblikkene med barnebarnet synes jeg ikke er veldig unormalt.

Da slik som nå skjønner jeg at hun er litt av en håndfull, men det er noe med å velge sine kamper, og legge dem til rett tid. Du bør sikkert statuere et eksempel overfor henne en eller annen gang for å vise at hun ikke kan overkjøre dere. Men velg rett tidspunkt. Ikke bruk store dager slik som jul, bursdager, dåp osv. Men velg heller kampene når skadeomfanget ikke blir like stort.

Dette minner meg om da broren min ikke giddet minne min far og min halvbror ( de bur på samme ort laaaaaangt unna meg) å sende ham penger som han skulle ha med til min sønns konfirmasjon. De to andre kunne ikke komme selv . Det resulterte i at sønnen min ikke fikk noen penger fra bestefaren eller onkelen, og opplevde en veldig skuffelse over at dem ikke husket ham. Selvfølgelig er det sløvt at dem ikke klarte å huske det på egen hånd, men det er ikke noe nytt, det er slik med dem bestandig, og min andre bror vet at det må mases hvis dem skal huske på ting. Jeg ble skuffet på dem fordi dem ikke klarte å få det til på egen hånd, men jeg ble faktisk like skuffet på broren min som valgte akkurat dette tilfellet å ikke mase og å statuere et eksempel. For den som ble skadelidende av det var min sønn.

Jeg mener at i disse innleggene er det deres barn som er taperen på dere voksnes konflikter.

Skrevet

vel, å si at "vi kommer" er vel fordi de tror det er en selvfølge at de er invitert... og det er de vel og??? det er jo BESTEFORELDRENE!!!!

at du vil dra bort synes jeg er egoistisk av deg, dette er da 1åringens dag, IKKE DIN!!

på datteren min sin 1års dag hadde vi den lille leiligheten fullstappet med besteforeldre fra nord norge samt søstra til pappaen og hennes baby på overnatting for helgen!

siden vi hadde så liten leilighet og den var stappet av ekstrasenger og madrasser og bagger, så feiret vi bursdagen til gullet hos MINE foreldre, der vi kosa oss masse alle sammen, det var en FRYD å se hvordan bursdagsbarnet koste sg, og gledet sg over alle som ville feire sammen med henne.

2årsdagen hennes derimot, var det slutt mellom meg og pappan hennes, ingen fra den slekten kom nedover, og jeg synes rett og slett det ble en trist fering..

for barnets bursdags skyld, slutt å vær en bitter egoist. du virker veldig umoden, uansett hvor drittkjerring din svigermor måtte være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...