Gå til innhold

kan noen se hit litt??? gjelder bivirkninger av pencilin!!

Anbefalte innlegg

fikk idag påvist bronkitt, så jeg fikk weifapenin heter den vel tror jeg.

jeg har ALLTID vært så uheldig å få en del bivirkninger av slike ting, men har jo ikke hatt så mye valg. prøvd det meste.

tok en pille midt på dagen, det var helt ok. tok så 2 piller kl 7, og nå er ansiktet mitt KNALLRØDT og det brenner! føles som det vokser, og øynene er også røde....

Det sto jo da..(selvfølgelig) at utslett,hevelser osv osv, var veldig veldig sjelden.

(er 30 uker på vei), så kanskje jeg også reagerer sterkere på ting. men hva skal jeg gjøre???

jeg får jo noe "dritt" fra all pencilin jeg tar, og jeg orker ikke denne bronkitten!

skal jeg ta de imorgen også, som vanlig, eller kutte dem ut?

dette er jo veldig ekkelt da..... kan steke egg på kinna mine...

Fortsetter under...

takk takk, da skal jeg ikke gjøre det! jeg er vant til å få sånne "irriterende" bivirkninger, MEN dette var litt over grensen for meg altså.... føler og ser ut som en sprengt tomat..

men skal jeg ringe de idag, eller imorgen? får jeg noe av de da kanskje?siden det er helg.... åh jeg er leeeei av å ha utflaks!!!!!

Annonse

fordi de har prøvd alle typer, og jeg reagerer forskjellig hver gang. som regel ikke så kraftig som dette, derfor tenkte jeg kanskje graviditeten hadde noe å si i saken, at det gjørde det "verre.."

jeg leter på gulesider etter legevakta sitt nr, men finner ikke :( skal da ikke være så vanskelig!

ringte nå og en lege skal ringe mg for å si om jeg kan ta zyrtec osv i svangerskapet ( hun visste ikke), og for å fortelle meg hva jeg skal gjøre videre. jeg skulle iallfall ikke ta de pillene igjen imorgen.

så da må jeg vel slite med hoste og shit like ille, fram til mandag..

bruker de legene lang tid på å ringe el? jeg er jo stup trøtt :)

Jeg ble sånn av penicilin/cosylan (mest sannsynlig cosylan, men hadde tatt en 10-dagerskur med peniciln som ble avsluttet dagen før jeg starta med cosylan, så legen trodde det var en mix)

Først fikk jeg en sprøyte og tabeletter, men det ga seg ikke. Ringte legevakta når jeg fikk problemer med å puste, og fikk da en hestekur i form av 2 svære piller, og phenamin-mikstur, og da hjalp det over natta. Tok ikke veldig lang tid fra jeg begynte å klø, til jeg så ut som en overkokt kjøttpølse....

Masse god bedring!!

en liten oppdatering :)

legen ringte omsider tilbake, og det viser seg at det mest sannsynlig er ventoline jeg reagerte på. jeg fikk en flaske mixtur med dette, som jeg skulle drikke på kvelden. tenkte jo ikke på det kunne være den, men siden jeg fikk så hjertebank osv (som er typisk den,) så skjønte hun at det kunne komme derfra...

hun legen sa jeg kunne ta zyrtec i svangerskapet.hmm rart( skal sies at jeg IKKE har gjort det da så).

men, utslettet og hovenheten gikk over, på papirene for bivirkninger står det at sånn ca 1,av 10 000 får det.haha uflaks? nææh :P

Men imorgen tidlig skulle jeg ta en weifanin (el hva det nå heter), og prøve. MEN droppe ventoline.

jeg tok jo nemlig en pille av den W. tidligere på dagen,uten problemer.

vi får nå se.. :)

krysser fingrene for meg selv.

takk for mange gode svar her inne!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...