Gå til innhold

Treg mage :/

Anbefalte innlegg

Gjest En til 2011 <3
Skrevet

Noen som har gode tips ?

Spiser sunt og drikker masse vann,men har store problemer med hard avføring. Det er til tider smertefult :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bare drikker vanvittig mye vann! fruktjuice kan ogsaa hjelpe. drikk foer du spiser om morgenen. baade vann og juice. magedansaktige bevegelser kan ogsaa faa igang litt blodsirkulasjon der nede og faa deg til aa slappe av saa avfoeringen faar fart paa seg

Skrevet

Hei! Kjøp laktulose olje på apoteket :) helt ufralig å bruke når du er gravid. Den bare smører tarmen slik at den lettere for jobbe å trekke seg sammen! Viktig å fortsette å drikke mye vann! Ellers hjelper fiber rik mat :) lykke til!

Skrevet

Har ikke prøvd det men min mor sa man kunne ta ett glass vann og putte noen svisker oppi om kvelden, å drikke det om morgenen.. det skulle visst hjelpe. Håper du evt liker svisker da.

Skrevet

Jeg har hatt samme problem. Kjøpte yoghurt og hev mengder med linfrø oppi.. det funket fin-fint :) Godt var det og :)

Skrevet

Du kan jo prøve melkesyrebakterier f.eks idoform? Når det er ok igjen kan det kanskje være lurt å holde magen igang med biola/yoghurt andre ting som ikke fungerer så direkte

Skrevet

Uff, samme her:( Au!

Drikker mye, og spiser sunt, mye frukt osv...

Lurer på om det er lite fysisk aktivitet som gjør at jeg har fått det igjen, har vært i MEGET lite bevegelse siste uken..

Har fått anbefalt svart/grønn te, men har ikke prøvd.

Skrevet

Uff, samme her:( Au!

Drikker mye, og spiser sunt, mye frukt osv...

Lurer på om det er lite fysisk aktivitet som gjør at jeg har fått det igjen, har vært i MEGET lite bevegelse siste uken..

Har fått anbefalt svart/grønn te, men har ikke prøvd.

Gjest En til 2011 <3
Skrevet

Takk for gode råd. Skal prøve dem ut. Kjenner det er et helt styr å få gådd på do :( Tror kanskje jeg har litt "stress" mage på toppen av det hele pga av mye stress på jobben for tiden. Er ikke helt i topp form heller, så jeg blir fort oppkavet og sliten. Kan vell sette seg litt i magen :/

Skrevet

hei

har oxo veldig veldig treg mage...er så utrolig vondt.

dufalac hjelper meg .det er helt ufarlig å tarmen blir ikke avhengig av det ,slik at når svangerskapet slutter å du ikke trenger det lenger er det bare å slutte uten problemer :)

Skrevet

Har alltid slitt med magen, men ekstra ille nå når jeg er gravid. Har dem siste dagene kjørt 4 kiwi med eplejuice og vaniljeyoghurt i en mikser....fikk det til jul:-) Funker som bare det......kommmer regelmessig om morningen nå og er normal konsistens......

4 kiwi

1 dl eplejuice

1 dl vaniljeyoghurt

evnt isbiter om du ønsker det......

Skrevet

Jeg slet veldig med oppblåst og treg mage i 1. trimester og var til tider helt avhengig av svisker og havregrøt for å holde systemet i gang daglig.

Nå er jeg blitt flinkere til å bevege meg (gå turer) og drikke mye vann og det hjelper mye bedre, så nå har jeg ikke behøvd å spise svisker på flere uker. Kjempedeilig! Begynte å bli ganske lei smaken og konsistensen.

Søstern min tipset meg om te med oppbløtte linfrø oppi også, men jeg rakk aldri å teste ut det.

Havregrøt fortsetter jeg også å spise. Men mest for næringen og vitaminene nå.

Lykke til med å finne noe som funker for deg! :-)

Skrevet

Hei

Jeg kuttet ut melk, og har nå gått over til å drikke 2 glass vann + ett glass med biola om morgenen før frokost. Og, baker brødet selv med myyye fiber + masse vann ellers i løpet av dagen. Fungerer kjempebra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...