Gå til innhold

Fått en liten gutt som visstnok er veldig allergisk :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først oppdaget vi at han ikke tåler ull. Ekstremt følsom så kan ikke bruke bomull innerst og ull utenpå engang.

Så oppdaget vi at han ikke tåler vaskemiddel utenom Neutral sitt.

Pluss at han hovner opp rundt øya hvis det er litt støvete og når han drikker mme så får han prikker i ansiktet. Så nå må vi prøve et anna merke.

Hadde ikke trodd det skulle bli så mye å ta hensyn til når han bare er to uker gammel. Har hatt ekstrem allergi selv og jenta våres er allergisk mot visse ting men dette ble veldig slitsomt veldig fort. :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Uff, det hørtes ikke noe godt ut! Må være strevsomt, både for lillegutten og for dere.

Jeg kjenner flere som har fått gode resultater ved å gå til homeopat ved allergi, vet ikke om det kan være noe å vurdere? Kan anbefale Lyceumklinikken i Oslo, de er kjempeflinke, går der selv :) Sørg i alle fall for å finne en homeopat MNHL så du vet de har en god utdannelse.

Ang mme mener jeg å ha lest at apoteket har en spesiell mme for allergikere - men jeg vet ikke så mye mer enn det. Ellers har jeg dessverre lite kjennskap til allergi selv, så jeg har ingen gode råd å gi deg :(

Håper dere finner noe som fungerer for lillegutten, så dere alle kan få litt rolige dager etterhvert!

Skrevet

Det skal jeg sjekke opp iallfall. Takk for tips.

Ja, Nutrimagen eller noe sånt heter den. Steindyr! Man får visst litt dekt av nav men tenkte å prøve Hipp eller collett først.

Er glad for at jeg har vært så obs på ting sånn at han ikke plages så mye av det.

Skrevet

Hei

Har en gutt på snart fem år med melk og eggallergi. Vi får nutramigen på blå resept ( gratis)!! Da må han testes og legen sender inn papirer til nav. Vi får også grunnstønad pga fordyret kosthold. Testet gutten på sykehuset da han var 5 mnd gammel, etter at han reagerte på nan ( oppkast, diare og elveblest der oppkastet kom i kontakt med huden)

Han reagerer med hissig rødt utslett/blemmer dersom noen kysser eller tar på han etter å ha tatt i/ spist mat som inneholder egg eller melk...

Han har også atopisk eksem og ull er ikke det beste han bruker....

Lykke til!

Skrevet

jeg vil anbefale deg å ringe astma og allergiforbundet - de ha en sånn hjelpetelefon hvor du kan få snakke med sykepleiere.. de kan svare på alle mulige spørsmål

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...