Snøfnugg75 Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Såg eit innlegg om dette i dag og det har aldri slått meg...skal barnevogna impregnerast?! (ny vogn)
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Tja er ikke så dumt kanskje det. Vi gjorde det forrige gang i hvertfall, og gjør det vel igjen. Kjøpte en sånn spray som Babyshop solgte. Tar jo bare noen minutter. Da er det ikke krise dersom du har glemt regntrekket eller du blir overrasket av styrtregn...
Mama88 Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Hei! Ja, vdet anbefales sterkt å impregnere nye vogner (gamle også, om det er lenge siden det er gjort) =) Da vil stoffet på vognen holde mye lenger... Selv om vi kanskje ikke ser "skitten" på vognen når den er brukt, er den jo brukt ute i eksosdamp, surt nedbør osv- i tillegg til det vi eventuelt kommer til å søle på den. Når du impregnerer vognen vil ikke skitten feste seg i stoffet, men kan vaskes/tørkes av. Det blir det samme som å impregnere sko eller utetøy for å gjøre det vanntett Så vil absolutt anbefale deg å kjøpe en liten boks med impregneringsmiddel for å beskytte vognen din =)
Ønsker nr 2 <3 Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Noen impregneringstyper beskytter også mot at fargen falmer i sola. Det gjør iallefall den jeg har kjøpt
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 29. januar 2011 #5 Skrevet 29. januar 2011 Jeg spurte om dette da jeg kjøpte Emmaljunga, (ikke mondial/skinnutgaven), men de så bare rart på meg. Tenker også at impregneringsmidler ofte innholder helsefarlige stoffer, så man bør jo hvertfall sørge for å gjøre det i god tid før den skal brukes...
Mama88 Skrevet 29. januar 2011 #6 Skrevet 29. januar 2011 De impregneringssprayene du får kjøpt på butikkene som selger barnevogner er IKKE helsefarlige ved vanlig bruk. All impregnering skal jo såklart foregå utendørs, så man ikke står å puster inn sprayen. Men vogna kan taes i bruk ca 20 min etter at du har impregnert den- tror ikke en stor kjede som f.eks babyshop ville sagt dette til kundene sine om det var fare for å skade barna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå