Gå til innhold

barnehagen ser på film og serverer søppelmat!

Anbefalte innlegg

er det bare meg som ikke synes film titting har noe i barnehagen å gjøre? kan skjønne at de kan gjøre det en gang i mellom f.eks. om det er veldig kaldt og de ikke kan være ute. men i dag er 5pluss grader og helt ok vær, og mini har tydeligvis sett film 2 ganger i dag!!!!

Ellers serverer de masse "søppelmat". Av pålegg serverer de pålegg med enten masse sukker eller salt! -Prim, syltetøy, gomme, salami og tubeost...

Mini har ikke gått der så lenge, og til nå har vi måtte ta opp endel ting som har vært viktig for å få mini til å trives. ,Men synes ikke ungen skal se på film flere ganger om dagen eller spise usunn mat. Noen tips om hvordan jeg skal "gripe ann saken?".

Fortsetter under...

Ta opp dette med filmer, om det er noe som skjer jevnlig og det ikke bare er en sjelden gang, så synes jeg ikke det har noe i en barnehage å gjøre. Med mindre de har jobbet med et tema, f. eks frosker, og det de ser på er en film om froskens liv.

Hva mener du de skal ha som pålegg? Tubeost, salami og syltetøy er helt greit pålegg det vel? Syltetøyet trenger ikke å være dynget ned med sukker, tubeost og salami er vel ikke mye saltere enn annet kjøttpålegg og ost. Dessuten er det jo greit å ha noe pålegg som flertallet av barna spiser. Men du kan jo alltids foreslå andre typer pålegg eller si noe om at ditt barn ikke skal ha nevnte pålegg på maten. De trenger jo ikke å legge om kosten for alle ungene bare fordi du synes tubeost er søplemat.

Enig i at man ikke trenger å se på film hver dag.

Men undrer meg over hvor mye som er søpplemat hvis det jeg tenker på som "normal" mat er søpplemat.

Selv spiser jeg og mine veldig sjelden feks prim,men jeg tenker ikke på det som søpplemat for det

Brunost inneholder i seg selv ganske mye sukker, prim inneholder det samme (det er ganske enkelt å lage prim av brunost), men har i tillegg 10% tilsatt sukker!

Salami er så salt at helsesøster anbefalte oss å holde oss unna det...

Tja, hva spiser vi til vanlig? - Ost, skinke, leverpostei, makrell i tomat eller en av de nye variantene med laks, sild (ja 2åringen spiser også det!), egg, rørte bær uten sukker mm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...