Gå til innhold

Hvor mye ammer/MME dere deres 10 mnd gamle baby?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting! Ville ikke ha mer MME fra han var ca 6 mnd :-/

Skrevet

Snart 10 mnd. Ammer om natten (hver 3 dje time) og om morgenen og noen ganger om dagen. Veldig opp og ned hvor mange ganger jeg ammer om dagen, siden jeg jobber 50 %. Det er ikke alltid han er så intr. heller. Han er veldig nysgjerrig. Helsesøster sa på 9 mnd kontrollen at babyene skal ha 1 liter med mm om dagen. Så får håpe at han får i seg det.

Skrevet

1 liter med mm til dagen på en 9 mnd gammel baby? Dette høres drøyt ut... får han fast føde i tillegg? Betyr dette at flaskebarn skal drikke 1 liter mme i tillegg til fast føde? Jeg begynner å lure på om alle disse helsesøstrene leser helt forskjellige bøker, da jeg i det siste har hørt UTROLIG mange forskjellige svar på hva "babyene skal ha" av væske/mme daglig. Jenta mi er riktignok bare 8 mnd, og jeg har slitt leenge med å få i henne drikke av noe slag (puppevegring fra 4 mnd-alder). En periode fikk hun kun fast føde, fikk ikke i henne noe annet. Nå siste uken har det endelig løsna, og jeg får i henne ca. 300-400 ml mme hver dag, i tillegg til fast føde og er storfornøyd med dette! Det jeg har hørt er at de "skal ha" ca. 600 ml mme til dagen, men det er inkludert mme som er i grøten.. så da forsvinner det jo 200-300 ml bare der. Er da måte på hva vi skal presse i de stakkars små... men er de sultne/tørste, så så klart...!

MEN! Et viktig men, brystbarn skal jo i hovedsak regulere seg selv, og spesielt om de ikke får i seg fast føde er det jo desto viktigere med mm. Men som andre over her skriver, trodde jeg det begynte å bli nok med morgenpupp og kveldspupp ved 10 mnd-alder, og vann til maten ellers? Eller er jeg helt grønn? Blir så utrolig forvirra av alle disse forskjellig anbefalingene jeg hører...

Skrevet

Min baby på 8 mnd får MME 2 ganger pr. dag, morgen og kveld, etter anbefaling fra helsesøster. Ellers spiser han 4 faste matmåltider pr. dag og da drikker han vann ved siden av.

Skrevet

Samme som JuniAnkerHansen :-)

Skrevet

Snuppa mi fikk/får mme som tørstedrikk da hun ikke vil ha det som eget måltid og er heller ikke så interessert i annen drikke. Hun tar ca 100-120ml til hvert måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...