<3Minesmå<3 Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Han la seg alltid mellom 7 og 8 på kvelden der vi bodde før, men nå nekter han. de 3 siste dagene har han ikke sovna før halv 11 på kvelden. Vi flytta forrige helg.. Kan det være fordi han er i ukjent terreng eller er det rett å slett bare tenner å div som plager han.? Han er jo overtrøtt, men nekter å sove..
LittLykkelig Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Min holdte på sånn når vi besøkte min familie i jula (da var han 6 mnd). Veldig urolig og ville ikke slå seg til ro for å sove. Så ja, tror de reagerer på nye omgivelser. Venninna mi flytta når datra var litt over et år. Da slutta hun å snakke lenge og straffet foreldrene tydelig. Så barn må vel også få lov å reagere på forandringer. Går seg sikkert til ganske snart
mamma til to prinsesser <3 Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Ja, barn reagerer på uvante ting fra de er ganske små.. Når man har laget en rutine har de forventinger om hva som skal skje når de begynner å huske ting. Hvordan var sovearrangemanget før dere flyttet? Sov han sammen med dere før og ikke nå, sover han sammen med dere nå også? Eller har han hadt rom for seg selv en stund nå? Poenget mitt er at det kan jo være ting som han er vant til å ha på fra det gamle rommet, som han ikke ser nå som gjør han urolig.. Vi har alltid hadt en rød nattlampe fra Ikea på rommet til jenta vår (Uhu kaller vi den).. Den hadde vi på når hun lå sammen med oss og når hun fikk eget rom.. Den må vi ha med oss når vi drar noen steder for vi har oppdaget at den gjør henne roligere.. Kan være lyset i rommet som hun kjenner igjen, ikke vet vi.. Da jenta vår var 6 uker var vi i på ferie hos pappan min.. Vi hadde vært borte i 14 dager. Da vi bar henne opp på rommet kvelden vi kom hjem så du tydelig at hun kjente igjen lampen og ble glad.. Så etter den hele tiden mens vi gjorde henne klar for sengen.. Det er derfor den nå er blitt et must.. ;-).. Kan det være noe sånt? Og det kan selvfølgelig være tenner og barn reagerer ulikt når tennene kommer.. Litt vanskelig problem det der.. Det er nå man ønsker at de kunne fortelle hva som er galt...
Helann og lillebror Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Vi flyttet da mini var 6 mndr, og han brydde seg ikke en døyt bare han hadde meg og puppen og vogna si. Det var verre med 3-åringen... Men unger er forskjellige. Og til flytting hører det jo gjerne med en del stress og nye omgivelser. Vi var bevisste på å ha soveplassene like som før flyttingen. På dagtid sov han i vogna, og den er jo lik. Og på natta sov han i senga si og delvis i vår seng - lagde til på samme måte med fleecepledd rundt hodet, samme dyne, osv. Og like mye kos og nærhet på dagtid som før. Men i den alderen er det jo egentlig umulig å si... Kan jo være tenner eller motorisk utvikling også, som du sier. Håper det går seg til igjen snart for dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå