Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Jeg sverger til lavkarbo/ketolyse, og opplever stor helsemessig gevinst, men det er bare tull at søtsuget forsvinner helt etter hvert når man har dette kostholdet. Jeg er ikke fysen hele tiden, men det må da være noe søtt jeg kan skeie ut med av og til, eller? (Ikke si bær og pisket krem, det er jeg møkklei av!)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Ikke mistet søtsuget?? Mitt forsvant allerede på dag 3 og har vært borte siden. Tar du kromtablettene to ganger om dagen?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Jeg spiser sukkerfritt godteri. Sjokolade, lakris, drops og gelegodt
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Mørk sjokolade med lavt karboinnhold, les på de ulike for å finne den med minst karbo:-)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Ja,kavaliersjokoladen syns jeg er god. Den fra sukkerfritt ikke fult så god, men den går den også. Om du syns det er greit med litt karbo går det med 70% sjokoladen også.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 Bare husk på at også sukkerfri godteri kan ha stoffer i seg som omdannes til sukker og karbohydrater i kroppen. Så selv om det er merket som "sukkerfri" så er det ikke alltid det stemmer.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #9 Skrevet 28. januar 2011 Nei, kromtilskudd tar ikke hele søtsuget. Det er ikke ofte jeg blir fysen, altså, men av og til. Jeg tenker også at litt søtt er med på å gjøre kostholdet mitt mer variert, men jeg vil ikke la det gå på bekostning av dietten i sin helhet. Det er vel ikke greit at det bare er sukkerfritt, for det blir jo ikke automatisk karbohydratfritt selv om det ikke er tilsatt raffinert sukker?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #10 Skrevet 28. januar 2011 Cavalier, hvor selges den, vanlig dagligvare?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #11 Skrevet 28. januar 2011 Det stemmer at det ikke bare holder at det bare er sukkerfritt. Noe du kan lage er sukkerfri gelè. Enten at du lager selv med gelatinplater og FunLight saft eller at du kjøper sukkerfri gelè, i pose, på butikken. Den koster litt mer, men er ganske god og den inneholder ingen karbohydrater. Du kan også lage saftis eller slush på FunLight saft. IFA, de store uten sukker, kan du spise litt av. Utover det så er det lite søtt man kan spise, men i boken står det noen dessert oppskrifter, som sjokolademousse, som du kan prøve deg på. Bare pass på at alle bekker små gjør en står å. Bedre å bruke de 15 karbene om dagen på grønnsaker og unne seg pittelitt i helgen (men da å måtte spare inn på andre ting slik at man ikke stiger over 15 om dagen) 16:56
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #12 Skrevet 28. januar 2011 Spør fotballfrue! Når hun skal sjeie helt ut spiser hun 86% mørk sjokolade eller kanskje Lasagne med spuash istendenfor pasta!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #14 Skrevet 28. januar 2011 Lag din egen bringebæris, den er knallgod! http://lchf-bloggen.blogspot.com/2010/04/bringebris.html
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #15 Skrevet 28. januar 2011 Man skal ikke telle med sukkeralkoholene bare de fra sukkerarter. F.eks i den mørke sjokoladen sukkerfritt er det 50 g karbohydrat pr.100g der 48 er sukkeralkoholer og <0,5 er sukkerarter. Da skal ikke de 48 telle med.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #16 Skrevet 28. januar 2011 Jeg vet det, men det kan likevel være sukkerstoffer som omdannes til sukker og karbohydrater i kroppen - slik som feks. sorbitol gjør 16:56
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #17 Skrevet 28. januar 2011 Jeg regner med at du her prøver å antyde at du misliker "fanatikere" som ikke unner seg noe i matveien. Jeg for min del er normalvektig, og tenker ikke figur når jeg velger mat, men helsa mi er betydelig bedre etter at jeg la om kostholdet. Fra å stå på kanten til (delvis) uføretrygd, er jeg nå frisk.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #18 Skrevet 28. januar 2011 Lag rå sjokolade selv fra okosjokolade.no eller spis bringebær/jordbær med fløte. Lag en kake uten sukker, se forum.lavkarbo.no der er det mange oppskrifter. Mine favoritter er gerds ostekake og sarah bernhardt (sara bernard) Når du går på lavkarbo må du lage det meste av sødt selv, så bli vandt med det først som sist...... Lykke til:) Har gjort lavkarbo før og jeg gikk ned mase.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #19 Skrevet 28. januar 2011 Hvor mye er masse og hvor lang tid brukte du på det? Jeg begynte med lavkarbo for ca. 3 uker siden, men begynnte med det for å bli bedre av en kronisk sykdom. Vekttap er bare en bonus, men som jeg også trenger.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #20 Skrevet 28. januar 2011 Jeg følger lavkarbo/ketolyse ut fra helsemessige årsaker. Jeg er normalvektig, og har ikke gått ned mer enn et par kilo etter seks måneder på dette kostholdet, men så er det vel også overvektige (mer enn 15 kilo+?) som har det store vekttapet på lavkarbo/ketolyse. Er du normalvektig, tror jeg ikke du vil gå noe særlig ned.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #21 Skrevet 28. januar 2011 19.13 her: _Andre_ helsemessige årsaker, skulle det være, for det å gå ned i vekt, er jo også en helsemessig årsak om man er overvektig.
Eeniemeenie Skrevet 28. januar 2011 #22 Skrevet 28. januar 2011 Baconcrisp, decadence bar og sjokoshakes fra atkins ( kan bestilles fra almea.no, der har de andre alternativer og)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #23 Skrevet 28. januar 2011 Baconcrisp, decadence bar og sjokoshakes fra atkins ( kan bestilles fra almea.no, der har de andre alternativer og)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå