Gå til innhold

Erfaring med fysioterapi ved trege "gåere"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått fysioterapi når barnet har vært sen til å gå?hvilke tips eller behandling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet ditt da? Tror ikke det er noe å stresse med før i 18-19 mnd alderen.

• 1 måned senere...
Skrevet

Enn treg til å reise seg opp da? Min er 12 mnd og reiser seg ikke opp fra gulvet selv. Må ha støtte for å komme seg i stående stilling.

Skrevet

Mener du å reise seg opp, uten å holde seg i noe? Mange barn klarer ikke dette ved 12mnd - helt normalt.

Skrevet

Jeg mener å reise seg opp ved å holde i en stol eller lignende.

Skrevet

Slik jeg forstår deg, reiser barnet seg altså ikke opp - heller ikke ved å holde seg i stol e.l. Setter han seg opp, eller går opp i krabbestilling, evnt. krabber?

Tror ikke du trenger å bekymre deg for om han ikke reiser seg, så lenge han beveger seg opp fra gulvet på en eller annen måte.

Skrevet

er jo bare å ta det opp med helsesøster og få henvisning til barnefysio, barnefysio vil fort finne ut om det er en grunn til at ungen ikke reiser seg ennå, kan være så enkelt som en liten låsning i ryggen som en kriopraktor kjapt kan ordne...min lille skjøt fart i utviklingen etter hver behandling av smålåsninger...sist nå som 18mnd gml, hvor han etter to knepp greid å gå med beina rett frem istedet for å bruk hele kroppen i hvert steg. Og kanskje er barnet bare et barn som bruker lenger tid på å komme seg opp på beina, helt vanlig det og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...