Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bare 13 uker igjen til termin og iflg. avisene er det kaos på Ullevål. Har derfor lyst til å flytte sykehus da jeg vet at AHUS er nytt og fresht, har badekar på rommene osvosv. Noen som vet om man kan bytte når man allerede har fått tildelt fødeplass?

Er det noen som har født på Ullevål i det siste som kan bekrefte at man ikke får lystgass..? Er førstegangs og vil ha alt av hjelp jeg kan få lett tilgjengelig. :)

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4008588.ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ahus er nytt og fint ja, men det er jo lettere kaotisk der og, med 160,000 nye pasienter etter nyttår....så man vet jo aldri om det er fullt eller ikke. Tror du kan bytte fødeplass hvis du ønsker det. Men da hadde jeg søkt rimelig fort.

Har ellers ingen erfaringer med Ullevål dessverre.

Skrevet

På Ullevål kan du få lystgass, du kan få alt av smertelindring så lenge du ikke er på ABC. Jeg tror nok også det kan være kaotisk på begge disse sykehusene nå med de omleggingene som skjer. Du vil uansett være i gode hender, disse folkene er vant til å ta i et tak!

Skrevet

Tror ikke kaoset på Ahus gjelder på føden. Det er kaos pga alle pasientene som har tilhørt Aker som nå skal tilhøre Ahus. Men dette gjelder ikke føden og barneavd, fordi vi har tilhørt Ahus der hele veien fordi de ikke hadde disse avdelingene på Aker...

Skrevet

Jeg fødte på Ullevål for ca. 1 mnd siden. Selv om det var litt hektisk der (lite folk så måtte bytte jordmor en gang ekstra) så ble jeg veldig godt ivaretatt og hadde en kjempefin fødeopplevelse takket være jordmødrene og legene der:-) lystgass får du om du ønsker det, og de har badekar, men ikke på alle rommene:-(

Er mye som skjer på alle sykehusene i Oslo området om dagen, men jeg er ganske sikker på at de aller aller fleste blir godt ivaretatt, er de som ikke blir det man hører om.

Uansett lykke til:-)

Skrevet

Å joda det er nok litt "kaos" på føden der...

De skal utvide nå snart, så det som er føde/obs nå, blir en del av fødeavdelingen og føde/obs blir flyttet.

De har altfor få fødestuer i fht. antall pasienter de må ta i mot.

Men det ordner seg vel:)

Skrevet

Jeg fødte på Ullevål for 2,5 år siden. Var veldig fornøyd med fødeavdelingen, og mindre fornøyd etter å ha tilbragt tid på pasienthotellet. Denne gangen skal jeg på AHus. Opplever sikkert det samme der.... :)

Skrevet

Alt avhenger av hvor mange som er inne og skal føde samtidig som deg tenker jeg. Og det gjelder samme hvor du skal føde. Det er jo desverre ikke slik at det kan være et stort antall fødestuer til enhver tid stående ledig slik at alle som kommer inn får plass der og da. Derfor må man vel også være forberedt på å bli flyttet til et annet sykehus...

Lystgass er diskusjonstema, men foreløpig fås det også på Ullevål.

De som jobber på sykehusene prøver nok å gjøre sitt aller beste, det er alltid "skrekkhistoriene" som står i avisen. Tenk på hvor mange som faktisk føder der (begge steder) hvert døgn og jeg vil tro de aller fleste er veldig fornøyde.

Lykke til!

Skrevet

Helt enig med Nykommern. Jeg skal selv føde på Ullevål etter å ha hørt bare gode ord om å føde der fra flere venner og kollegaer. De har ingenting negativt å si, og det er jo det sykehuset med flest fødsler i landet så jeg tror absolutt jeg vil få en god opplevelse der. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...