Gå til innhold

Mellomnavn på C til Astrid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Astrid er nydelig!

Astrid Caroline er en fin kombinasjon! Astrid er et så nydelig og stødig navn, og fortjenter et flott mellomnavn. Her er mine forslag:

Astrid Cornelia

Astrid Constanse / Constance

Astrid Camilla

Astrid Cecilia

Dette var litt vanskelig. Noen du liker? :-)

Annonse

Jeg tenkte også umiddelbart på Caroline,

men hva med Astrid Constanse?

Eller

Astrid Carmen,

Astrid Christiane,

Astrid Camille,

Astrid Caspara,

Astrid Cathinka,

Astrid Cecillia,

Astrid Cerine,

Astrid Christense,

Astrid Clara,

Astrid Cordelia,

Astrid Cornelia,

Astrid Cornelie?

Noen du likte? Jeg syns Astrid Constanse var fint! :)

Takk for svar alle sammen! Caroline er fint ja...hmmm.... Cecilia var også fint... Constanse og Cornelia syns jeg blir litt "portvin og blått hår"-aktig sammen med Astrid. Men de er fine alene!

Skal se litt nærmere på listene deres og tenke litt! Hmm....

Jeg synes ikke C passer til Astrid. Navn som passer til Astrid er f.eks. Astrid Marie, Astrid Synnøve, Astrid Evine, Astrid Jendine, Astrid Olava, Astrid Olave, Astrid Olea. C navn er ofte i en annen sjanger enn Astrid, men Astrid Christine kunne gått under tvil. Det er allikevel mye penere å skrive Astrid Kristine når man setter det sammen med Astrid.

At det er mange i familien som har AC ville ikke jeg tenkt på. Hadde da heller gått for noe annet, spesielt hvis ikke man finner noe som er innertier :o)

Annonse

Gjest Antarctica

Syns ofte mellomnavn blir veldig lange og krøkkete. Kjenner ei veldig søt Astrid Kristine, men syns navnet er nesten umulig å si. Så i kombinasjon med Astrid vil jeg foreslå mellomnavn som er bare en eller to stavelser. Prøver her:

Astrid Camille (stum e)

Astrid Clara

Astrid Celine (stum e)

Astrid Carla

Astrid Colleen

Astrid Collette

Er litt enig i at C-navn bryter litt med litt trauste Astrid. Blir litt stilkræsj.

Men synes ikke det er noen umulighet. Er hyggelig å holde tradisjoner, men ville nok ikke valgt et av de mest jålete C-navnene, for det kræsjer for mye.

Stemmer på Astrid Catinka, Astrid Cornelia eller Astrid Caroline. Synes det var tre flotte navn!

Astrid er et litt gammelt navn i mine tanker, men for all del hver sin smak. Så at ikke Cassandra er nevnt og det syns jeg er stilig. Passe forsåvidt også sammen med Astrid. Så det er mitt forslag:

Astrid Cassandra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...