Gå til innhold

hvordan få mer sammenhengende nattesøvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten får flake og legger seg ca 19, og vi står opp om mrgenen ca 09.. men innen denne tiden våkner han ofte eller 3 ganger for mat... hvordan få til at han bare får 1 eller 2 måltider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3-4 måltider iløpet av 14 timer må da kunne kalles bra?! De sier jo gjerne at man må forvente mating hver 3.-4. time om natta helt til de begynner med stadig mer fast føde på dagtid, så tror ikke det er så mye du får gjort foreløpig dessverre..

Skrevet

Det avhenger av hvor gammel han er? Min første reaksjon var at hvis han sover fra 19-0900 er det lenge, og de fleste babyer vil ha behov for mat i 3 gg på et sånt strekke. Det viktigste er vel å sørge for at han sover det lengste strekket når dere sover (23-0700). Ville derfor ha gitt mat 2 gg før 23 og en gang på morgenen, feks kl 0700.

Men dette avhenger av alder og om han får fast føde. Babyer sover ofte ikke natta (00-0530) igjennom før de får fast føde...

Skrevet

Hvor gammelt er barnet ditt da? Tror ikke man kan gjøre noe annet enn å gi dem mat når dem er sultne. Jeg har en på 2,5 mnd og er ekstremt heldig, synte jeg da. Hun får mat kl 19, så mat kl 06 og sover da til kl10-11. Har ikke gjort noe spesielt, men hun er flaskebarn da. Plutselig en natt bare sov hun mer.

Skrevet

klager ikke altså:) han er straks 3 mnd, og spiser mye ca 160 ml ca 6-7 ganger i døgnet.. tidligere la han seg 21 og sov til 04 og så til 09. begynte å legge han tidligere, så nå legger han seg kl 19, tenkte at han da sto opp kl 07, for da er jeg likevel oppe med storesøster.. men han sover fortsatt til 09:), våkner kl 00, 03,og 05.30, men de 2 siste spiser han bare en halv flaske, har bare ett håp om at viss jeg fikk til at han fikk mat 01 eller 02 isteden og så i 04-05 tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...