Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med det og fødsel/keisersnitt??Føler meg litt rådvill og usikker på når jeg burde kontakte legen for blodfortynnende.

Har ikke lyst på blodpropp dette svangerskapet også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne av meg har Leiden og har gått på Fragmin hele svangerskapet begge gangene.

Jeg vet ikke ang ks, men vil tro du skal slutte noen dager før evt.

Skrevet

Jeg har det samme, og måtte begynne med engang jeg fant ut jeg var gravid. Dette pga at mutasjonen øker risikoen for blodpropp hos mor og i morkaken, som da oftest fører til at barnet dør pga blodproppen blokkerer næringstilgangen.

Ved fødsel vet jeg ikke, men vet bla at noen sykehus i Oslo anbefaler keisersnitt når man har mutasjonen og går på blodfortynnende.

Skrevet

får ringe til legen på mandagen tror jeg!er ikke så mange som vet om blodsykdommer og sånn :) Så takk for hjelpen! Jeg har vurdert KS så det gjør meg ingenting ;)

Skrevet

Jeg har leiden, og endte med keisersnitt pga svangerskapsforgiftning. Hadde mange diskusjoner rundt fragmin da. De sa at om du ikke har hatt blodpropp, så skal du ikke ta fragmin.Kommer litt ann på arv (fra en, eller begge foreldre) Skulle kun ta om det oppstod komplikasjoner. Jeg startet ved sykehusinnleggelsen to uker før fødsel. Tok siste sprøyte samme dag som keisersnittet. Må gå 6 timer. Startet opp igjen dagen etter. Fragmin bruk er individuelt fra lege til lege.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...