Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gah...

Frøkna var en stund helt hvit i hele munnen, noe som forsvant fort da vi begynte med mycostatin. Fortsatte likevel kuren i 6 uker, avslutta den i forgårs, og i dag er det nesten like ille som da det begynte!

Tar dette aldri slutt?

Må vi begynne helt på nytt igjen?

Må vi fortsette med mycostatin til evig tid?

Er det mulig at det forsvinner av seg selv?

Noen med lignende erfaringer?

Kjenner jeg ble litt lei nå :/

Skrevet

Slite med det samme. Er ikke så flinke til å smøre, så tar tid dette.

Dere må nok begynne på igjen. Jeg gav opp med eldste datteren min, og det forsvant av seg selv. Hugser ikke hvor lang tid det tok da...

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med lege for å forhøre meg om andre medikamenter enn mycostatin. Jeg har hørt om at det er enkelte som får det, for sopp kan være ganske gjenstridig. Men jeg husker ikke hva det heter i farta, kanskje finner du noe på ammehjelpen.no eller på ammedebatten her inne. Regner med at du smører deg med Canesten?

Skrevet

Dette er visst sopp vi har i munn alle mann, men utbrudd skjer sjeldent hos barn og voksne. Utbrudd behandles ved ubehag. Storebror hadde det, og vi kjørte flere runder uten at det forsvant. Da han rundet 6 mnd. ville han ikke ha pupp. Da forsvant det av seg selv etter et par mnd.

Lillesøster har nå hatt en kur, og hun er bedre men ikke helt bra. Men som storebror er hun heller ikke plaget. Så jeg tror jeg bare ser det litt an. Hun er jo straks 8 mnd.

Lykke til ;-)

Skrevet

Æsj. Dumme, teite soppting...

Ho var veldig plaga av det før vi begynte med mycostatinen. Ville ikke spise, bare gråt og gråt når det var mating på gang...

Det ble en del bedre med litt farris tidligere i dag, kanskje det går an å holde det i sjakk i det minste. Og prate med lege om ho begynner å plages med det igjen.

Sukk altså...

Jeg har akkurat slutta å amme, så da håper jeg det kanskje forsvinner for vårs også.

Men da finnes det håp, i det minste :)

• 2 år senere...
Skrevet

Kom over dette gamle innlegget. Vesla vår er nå 9 uker, har hatt trøske siden fødsel. Lite sier de (lege, helsesøster) så ble anbefalt Farris. Etter uker med dette har det ikke blitt bedre. Selv har jeg ikke vondt i puppene, og vesla bryr seg ikke om tungen hennes er hvit. Men ja, de sier vi må behandle. Så nå er det Canesten på meg og Mycostatin til vesla. Holdt på i 10 dager nå, ingen tegn til bedring. Føler dette er evighetsprosjekt og har mest lyst til å kutte ut. Er ikke gøy å gi seig guffe til ei forkjøla jenta som sliter med slim fra før. Noen som har erfaringer på at denne behandlinga funker? Hvor lang tid tok det? Blir tunga helt rosa/rød? Vesla her har jo hatt det hele livet, så vet ikke helt hvordan tunga egentlig skal se ut ;)

Skrevet (endret)

Ikke lest alt :) Men har dere prøvd kokt vann med sitronsaft? Etter to måneder med behandling fra lege så gikk vi over til det og etter ei uke så var det borte. Smøres godt på de områdene det gjelder tre ganger om dagen og kok det som kan kokes av leker, flakser osv :)

Endret av Snuppelupp1988
Skrevet

Noen som har opplevd at Mycostatin hjelper mot trøske? Hvor lenge måtte dere behandle før dere så resultater?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...