Qi Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Hei, Jeg har prøvd i lang tid å bli gravid, men sitter uten resultater. Har prøvd i 1,5 år og ble egentlig gravid på første forsøk. Det endte i en graviditet utenfor livmoren som ødela den ene egglederen så den ble operert ut. Etter denne operasjonen har kroppen levd sitt eget liv. Tidligere kjente jeg når jeg hadde eggløsning og menstruasjonssyklusen var 4 uker på dagen hver eneste gang. Har vært hos gyn. flere ganger som sier alt er normalt og har nå begynt med videre utredning. Nå er jeg den siste i venneflokken som sitter uten barn og det er utrolig vondt og trist. Lurer på om jeg i det hele tatt kommer til å få barn noen gang. Så nå har jeg bestemt med for å prøve litt kjerringråd og diverse remedier. Nå skal det bli fart på sakene! Jeg har lett mye rundt på nettet og funnet ut at det er noen ting som går igjen. Derfor lurte jeg på om noen kan fortelle meg om sine erfaringer og når man skal ta disse forskjellinge tingene. Det som stadig dukker opp er slimløsende hostesaft, grapefrukt juice, wild yam og salviete. Fortell meg gjerne hvis det er andre produkter dere har stor tro på! Håper på svar
Esperanza84 - gravid! Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Hei! Har prøvd å bli gravid i et år (snart) selv og vet ikke helt hva som hjelper..jeg skal også til utredning, og om de mener at alt er normalt og ikke vil gi meg IVF, så kommer vi nok til å prøve IVF i sommer (når vi har spart opp litt penger). Jeg også er omtrent den eneste i venneflokken og familien uten barn og det sliter på meg...har så utrolig lyst på barn, og ikke lett å "ikke tenke på det" når en har prøvd så lenge! Ang produkter, jeg tar litt bidronninggele...vet ikke om det har noe effekt, men prøver nå på det. Har også hørt (ikke prøvd dette enda, for det er litt ekkelt), at om du ikke produserer mye eggløsningsslim selv, så kan det visst være bra å bruke eggehvite som "glidemiddel", som lager et bra svømmemiljø til sædcellene.... Har prøvd så lenge nå at om TR kommer i morgen, så vurderer jeg eggehvite... Snakk om å være desperat...hehe.. Ønsker deg masse lykke til! Håper spiren sitter snart!!! STOR KLEM
Vi4+1!?:-) Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Hei Jeg er også en av de siste uten barn, ikke så gøy å sitte med kaffekoppen og høre de andre prate om lykketrollene sine og så har man ingen lykketroll å prate om selv.. Jeg skal prøve salviete denne måneden:) Har hørt at det skal fungere så da har jeg jo absolutt ingenting å tape. Skal prøve to kopper hver dag frem mot el. Lykke til!
Gjest Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Hei. Føler med deg! Vi har prøvd å bli gravide i to og et halvt år nå... Første året tok vi alt med ro og det eneste vi gjorde for å prøve var å ikke bruke prevansjon, men nå det siste 1,5 året har jeg testet for eggløsning osv. Vi er heldigvis ganske unge, så jeg føler ikke at vi har så dårlig tid, men det begynner likevel å bli ganske frustrerende... Jeg har slitt med manglende EL og lange sykluser, så jeg fikk anbefalt å prøve urten DONG QUAI... Det skulle visstnok gjøre underverker, men det gjorde hele syklusen min helt gal! Den varte i 60 dager og var uten EL, så vil absolutt IKKE anbefale den! Har nå siste syklus/pp før vi skal prøve med Pergotime... Har du snakket med legen din om det? Ønsker deg uansett masse lykke til!
♪ ♫ ♪ Lille Trompet ♪ ♫ ♪ Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Hei på deg Qi! Vi er i så og si akkurat samme båt ser jeg... Jeg er inne i min 14 pp og klarte faktisk å bli gravid i september! Jeg var så lykkelig og synes jo 10-11 pp var lenge! Så skjedde det som skjedde med deg og. Svangerskapet satt i høyre eggleder og det endte i hasteoperasjon hvor de fjernet høyre eggleder. Jeg var KNUST! Fikk mensen tilbake etter litt over to uker, og har hatt merkelige sykluser siden. Kjenner ikke lenger at jeg har el og synes jeg har litt vondt på den siden jeg fjernet egglederen etter hver el.. Er liveredd for at dette betyr at jeg bare har eggløsning på "feil" side hver gang.... På Ullevål sa de til meg at jeg skulle gi det 6 pp til , så kunne jeg få litt hjelp. Går til fastlegen i april/mai tenkte jeg. Den måneden jeg ble gravid tok jeg Solvipect 3 ganger daglig. Det har jeg også gjort denne pp og håper det funker nå også! Kanskje alle vi damene på denne tråden skal prøve å holde kontakten litt fremover og støtte hverandre? Ser ut som om vi alle kan trenge litt støtte?? Mange søndagsklemmer fra Lille Trompet:-) Ps: Tror jeg har IKM 6. eller 7. Februar. Hva med dere?
Tante_Esel Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 er som aa lese om meg selv.. startet prøving okt 2008, exu april 2009, rare syklusser... fikk hjelp av gyn, men fikk ikke prøve pergo... og heller ikke lapraskopi for aa se om eggleder paa v.side var tett... er naa igang med offentlig forsøk ivf.... ruger .... ikm 8.febr... skikkelig spemnt!! hold ut der!! faa hjelp saa fort dere kan! det kan ta lang tid aa bli gravid...
Lille diamant Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Hei! Sliter selv med å få vårt etterlengtede barn..men mitt størrste problem er å beholde spiren. Men vil likevel gi deg noen tips til hva som har hjelpt oss å bli gravide. Det jeg vil tipse deg om, er rett og slett akupunktur og evt. bidronninggele og Wild yam. Tror det er dette som hjelper meg å bli gravid, da det kun er de mnd jeg har prøvd dette som har gitt resultater. Dessverre så mister jeg de spirene som har prøvd å feste seg, uten at legene vet hvorfor. Men ville uansett tipse deg om at dette er verdt ett forsøk dersom dere vil prøve noe nytt går til en akupunktør som har spesialisert seg på fertilitetsbehandling, og hun har behandlet mange kvinner som har fått barn til slutt. Er også veldig avslappende, og det trenger man kanskje når det står på som verst.. Lykke til
Esperanza84 - gravid! Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 Absolutt verdt å holde kontakten! Lille Diamant: tusen takk for tips:) Lille Trompet: tok du solvipect 3 ganger daglig gjennom hele syklusen? Dette høres interessant ut! Skal absolutt prøve dette jeg også! Taktikken vår denne pp er å prøve å ikke ha sex hver dag, men spare opp litt...blir vanskelig, for vi liker veldig godt å kose, men da blir det jo enda bedre når vi "får lov" Jeg har tr på besøk nå, så jeg har ikke ikm før 26 februar! Men vil gjerne høre hvordan det går med dere! MASSE lykke til! HÅper spiren sitter!
Rime Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 Hei Jeg hører også til her. Er no inne i vår 15pp og håper at det snart skal løse seg for oss. Blei gravid mars i fjor men mistet i juni Og det tok rundt 7 uker før jeg sluttet å blø etter det. Så det var en del styr i noen mnd før vi kunne prøve igjen. Etter å ha lest innleggene her kom jeg på at også jeg brukte solvipect 3 ganger for dag da jeg blei gravid, så no sprang jeg akkurat å tok meg en skje, hehehe. Venter el no en av dagene. Jeg synes absolutt ikke at det er kjekt at andre går gjennom det samme, men det er litt godt at det er noen der ute som kan forstå hvordan dette er, for det er virkelig dager hvor jeg synes dette her er tungt, men ønsket om en liten en gjør at man bare fortsetter å stå på og svelger skuffelsen hver eneste mnd Tr dukker opp. Holde kontakt synes jeg også var en god ide, og støtte hverandre! Lykke til jenter!!
Hjerteskatten<3 Skrevet 1. februar 2011 #10 Skrevet 1. februar 2011 Hei! Jeg var også gravid i september, utafor livmora.. Endte med hasteoperasjon, og fjerning av venstre eggleder.. Ble gravid på første forsøk da.. Nå har vi prøvd siden jeg fikk igjen tr i slutten av oktober, å jeg lengter såååå etter å bli gravid igjen:( Vet vi bare er i 4 pp, men man tenker jo ekstra på det da, når man har mistet fra før.. Håper det er tures våres snart jenter!! ))
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 1. februar 2011 #11 Skrevet 1. februar 2011 For dere som sliter med eggløsning, kan jeg tipse om bidronninggele. (bestilte fra http://www.urtesenteret.no ) Tok dobbel-trippel dose (to-tre kapsler) i 3 uker, så pause til mensen kom, og tok ny kur da. Fikk eggløsning tilbake første måneden jeg brukte den. Tok bare en ekstra "kur" for sikkerhetsskyld. Ble et par lange sykluser på hele 40 dager, men temperaturen viste det, og det samme gjorde mine typiske "mens pupper" som bare kommer dersom jeg har hatt eggløsning. Har fremdeles prøvd i snart 10 mndr etter det, og i over 2 år til sammen (kutta pilla i november -08)... Er også siste i vennekretsen som ikke har barn. Er kommet over hele det der "bli-lei-meg" stadiet. Kjenner stikket, men... Det er heldigvis mange, mange fordeler ved å ikke ha barn også, når man tenker på det. Orker ikke leve som gravid/mamma før jeg strengt tatt ér det. Så i mellomtiden, mens vi venter, mannen min og meg, så har vi gifta oss og fortsetter å pleier forholdet, finner på masse gøy, reiser på spontane turer, bruker opp alle pengene før vi har fått dem, o.s.v. Hehe.. Vi nyter livet og hverandre, uten og måtte ta hensyn til noen andre...rimelig deilig det også, bare sånn at det er sagt (Barneønsket er tross alt ikke så veldig mye mere enn instinkter...) Har desverre foreldre som har masa på meg i flere år allerede om at de vil bli "mormor og morfar" (nå er de "bare" farmor og farfar). Selv da jeg var singel, før jeg møtte mannen min, masa de på meg. Det endte desverre i en krangel som jeg ikke kommer over.. Meget mulig at det er derfor jeg ikke stresser med dette babygreiene så mye. Har jo fått klar beskjed at jeg er ikke like mye verdt så lenge jeg ikke har barn. Lite vet de om at vi ikke får det til. Så nå håper jeg at vi er flyttet før det blir barn av det. Vil heller nærmere svigermor, enn at foreldrene mine endelig ser verdien av sin egen datter....for hun endelig har blitt mor! ..så jeg kan ikke si at vi stresser med det for tiden...men det beste tipset funker visst ikke det heller (stresse mindre, ikke tro det går o.s.v.) Selv om man ikke får det man ønsker seg mest her i livet, så må man fremdeles ta godt vare på det man faktisk har <3 Hilsen hu med stabil 31-33 dagers syklus! Bare glad jeg vet når mensen kommer, jeg nå!! Hehe.. Dette ble myyye lengre enn jeg hadde tenkt.....men det skjer hveeer eneste gang jeg skriver noe som helst på denne gameboy'en min. Men..håper jeg klarte å smitte noen litt med anti-stresset mitt da
♪ ♫ ♪ Lille Trompet ♪ ♫ ♪ Skrevet 1. februar 2011 #12 Skrevet 1. februar 2011 Hei igjen jenter! Så fint at vi kan følge hverandre og søke støtte i å ikke være alene om dette! Alle sier at det ikke trenger å være et hinder at man har fjerne en eggleder, men for oss som har opplevd det, så er det ikke like lett å tenke positivt lenger. Jeg tenker forsåvidt ikke bare negativt heller, men jeg kjenner at jeg blir frustrert over at mine sjanser til å bli gravid er redusert uansett hvor mange prosenter det er snakk om. Esperanza84: Jeg tok ikke Solvipect etter el da dette kan føre til at egget ikke fester seg like lett. Man tar det fra tr til el for at sæden skal lettere svømme frem til egget, men når el har skjedd så vil man ha tyktflytende slim igjen slik at egget ikke "glepper" når det skal feste seg. Jeg har IKM på mandag den 07. Februar, men føler vel egentlig ikke at jeg har noen symptomer enda, så jeg må vel belage med på nok en pp. Hva med dere jenter? Når har dere neste IKM? Har dere barn fra før? Jeg har en gutt på 5 år som satt 13 dager etter pilleslutt! Trodde derfor ALDRI at veien frem til nummer to skulle bli så lang og tung. Men... desto større blir gleden når spiren endelig sitter, for troen på at den en vakker dag gjør nettopp det, den kan ingen ta fra meg :-) Ha en strålende dag jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå