Gå til innhold

Noen her som har ammefri etter at babyen er 1 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye tar du ut? Hvordan blir det møtt på jobben? Tar man det med lett hjerte/god samvittighet ovenfor jobben?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ammefri da jeg gikk tilbake i jobb etter permisjonen. Mini var da 10.5 mnd. Hadde ammefri så lenge pappaen var hjemme- til mini var ca 13 mnd. Så ikke så mye obver ett år da, men... Hadde da "fir" en time om morgnen elelr etermiddagen etter som hva som passet best på jobben (jobber i bhg). Det var ingen problem på jobb- har jo krav på det- måtte ha erklæring fra legen min da på at jeg fortsatt ammet... Ift til min egen samvittighet så gikk det helt fint- som sagt er dette noe jeg hadde krav på og jeg visste jo at det var for en kortere periode. Så hvis du har behov for det så ha ammefri med god samvittighet:-)

Skrevet

Barnet mitt er 18 mnd og jeg tar ammefri en time hver dag med god samvittighet.

Blir møtt med noen kommentarer på alderen til barnet mitt, men det bryr jeg meg ikke noe om!

Dette er en rettighet vi har i tariffavtalen og det er ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for å benytte seg av den rettigheten:)

Skrevet

Jeg jobber som lærer. Begynte å jobbe da vesla ble 8. mnd.

Jeg spurte om ammefri på jobben, men det var 100% uaktuelt. Så jeg hadde aldri ammefri. Starter dagen 0815, og ferdig med siste time 1615.

Ammet litt om kvelden

Skrevet

Med eldste hadde jeg til han var nesten halvannet. En time på morningen og 40 min på ettermiddagen. Tok det med god samvittighet, er jo ikke så lenge og har jo krav på det. Leverte ingen legeerklæring heller, trengte ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...