Gå til innhold

Dere som har prøvd stripping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble strippet av jordmor igår (au au:) og hadde allerede 3-4 cm åpning. Jippi! Da har modningsriene og kynnerne jeg har hatt i 3 uker i alle fall gjort noe. Men har jo lest at det kan ta tid for det. Har termin om 2 dager, så bare for å sammenligne litt, hvordan funket stripping for deg? Jeg kjenner enda ikke noe mer enn det jeg har kjent i flere uker :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nokså lik deg, 3 cm, hatt modningsrier siste 2 ukene. Nå har jeg blitt strippet 3 ganger for å få igang fødselen, senest i går, må bli satt igang over helgen hvis det ikke begynner av seg selv. Foreløpig har det ikke skjedd så mye mer enn slik det var før stripping, modningsrier og murringer.

Skrevet

har blitt strippet 2 ganger uten at fødselen har startet :-( slimproppen gikk av den ene strippinga, og jeg tenkte at nå er det ikke lenge igjen, men det har gått 10 dager nå. kjipt at slimproppen har gått synes jeg for da kan jeg ikke bade :-( uansett, så har ikke strippinga hjulpet noe denne gangen, selv om jeg var moden og hadde 2 cm åpning. (4 dager til termin)

sist gang ble jeg strippet 8 dager etter termin og riene startet dagen etter, MEN jeg var jo på overtid så det kan jo tenkes at fødselen hadde startet da uansett.....

Skrevet

Ble strippet forrige onsdag, 3 cm og moden, ble stripet i går 3 cm og ennå mere moden. 3 dager på overtid nå, ingen baby ennå:-( Håper hun dukker snart.

Skrevet

Jeg ble litt paff når jeg så at du ikke kunne bade fordi slimproppen hadde gått, så jeg måtte google litt. Min slimpropp gikk for 3 uker siden, moren min er jm og går i tillegg til jm på kontroll og ingen har nevnt noen om bading for meg, så måtte bare gi kommentar på dette selv om du ikke ba om det, håper det er ok =)

Dette er de 2 første linkene jeg får opp når jeg googler slimpropp og bading;

2.Slimproppen min gikk for to uker siden og har fortsatt 1 uke til termin. Både lege og jordmor sier at jeg verken skal bade i badekaret eller i offentlige bad. Men leser en del andre steder som sier at det er ok å bade selv om slimproppen er gått. Hva stemmer?

Svar fra jordmor Marie: Hei. Oftest føder man samme dag eller i løpet av en uke etter at slimproppen har gått, så det er ikke lenge du går nå og venter på fødsel. Du kan bade i ditt eget badekar. Man kan jo til og med føde i vann.... Men som sagt: hjemme i ditt eget bad, og ikke i svømmebasseng. Lykke til videre.

Spørsmål:

Hei - jeg har laget meg et problem i forbindelse med årstiden. Jeg har forstått det slik at man ikke nødvendigvis merker at slimproppen går. Og hvordan forholder jeg meg da til bading? Jeg er med på både bassengtrening og bader også i sjøen/ferskvann. Er det noe jeg bør la være om jeg er usikker? Er i uke 36 nå.

Svar:

Selv om slimproppen går ligger barnet ditt godt beskyttet i livmorhulen omgitt av fostervann. Det vil si et tett system.

Rennenede vann og ren sjø er gode kilder. Basseng med god hygienisk standard bør være det samme.

Følg hjertet ditt og vær komfortabel med valget du gjør. I "gamledager" het det: 6 uker før og 6 etter.

Lykke til med innspurten.

Hilsen Monica.

Vask badekaret og ta deg et bad med god samvittighet vil jeg si =)

Jeg har hatt flere deilige bad jeg, og når riene setter skikkelig igang har jeg ihvertfall tenkt å sitte i badekaret =))

Men selvfølgelig gjør man det som føler rett for seg selv altså, ikke meningen å dytte på deg noe her hehe!

Skrevet

Og der fikk jeg svar på spm mitt:-) (eget innlegg..)

Takk for det VaBre:-)

Skrevet

Jeg har fått beskjed av JM at dette gjelder kun basseng,pga unger kan tisse i vannet osv..og sjø (pga mulige stoffer i vannet) eget badekar er helt ok.

Skrevet

jeg mente ikke bade i badekar, men bade i offentlig basseng.... vi har ikke badekar, så har vært så digg å være med svigermor på reumatismesykehuset for en varm svømmeopplevelse :-) jeg fikk jaffal beskjed av min jordmor at jeg ikke kunne bade i offentlig basseng nå som slimproppen var gått, men det sier jo seg selv at man kan bade i badekar, man føder jo i badekar :-)

Skrevet

Jeg ble strippet forrige gang. Hadde 4 cm åpning og var helt moden, livmorhalsen var helt utflatet. Jeg blødde mye etterpå, men ikke noe skjedde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...