Gå til innhold

Tørre flekker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på snart 4mnd har fått noen tørre flekker på armene og på overkroppen. Noen som har noen tips til noe jeg kan smøre på?

Fikk et tips av ei onm å smøre på zink salve?? Syntes det hørtes litt rart ut:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På jenta mi smører jeg kuldekrem på tørreflekker. Har valgt den siden det er en ordentlig fet krem, men tror man kan velge andre baby skånsomme kremer. Hun har iallefall blitt mye bedre etter at jeg begynte med det. Spurte HS litt om det og hun mente at min jente sine flekker kunne være eksem. Skal snart tilbake så får vi se.

Skrevet

Aloe vera :)

Skrevet

Klør hun? Eldste datteren min hadde slike flekker, og det var atopisk eksem. Voks det av seg.

Smørte med fete kremer blant annet apobase. OM det er det hun har, så be om henvisning til hudlege. Lykke til:-)

Skrevet

min baby på 4 mnd får også tørre flekker innimellom - det er vinterluften som tørker ut her i huset, Ikke atopisk eksem. Forskjellen er at atopisk eksem må man behandle med receptbelagte kortisonsalver, men vanlig tørr hud kan behandles og kureres med "vanlige" salver som du finner på apotek.

Her i huset bruker vi Locobase repair når det oppstår tørre flekker. Den inneholder hudidentiske fettsyror som tar huden flere dager å lage selv. Hyppig smøring, 3-4 ggr/dag, i noen dager tar rotta på disse tørre flekkene. Etterpå har jeg brukt fete kremer som den "vanlige" gule Locobase-salven eller den røde Apobase for å smøre huden 1-2 ggr/dag for å beholde fuktigheten i huden over tid. Du kan også smøre babyolje på flekkene før bading for å beskytte mot vannet som også tørker ut.

Det er viktig å smøre huden til babyer som får tørr hud. De har mye tynnere hud og blir lettere tørre enn voksne. Med gode kontrollerte hudkremer som kan kjøpes på apoteket kan du ikke gjøre feil eller skade babyen.

lykke til!

Skrevet

Det hadde gutten min og. Jeg smørte på et tykt lag med A-krem og det gjorde at det forsvant etter kanskje 2-3 dager :)

Skrevet

Takk for tips:) Vi har smørt nå 3dager med Kuldekrem og den er suuuper effektiv:) Nå er hun nesten bra, jo:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...