Gå til innhold

Hvilke uker er mest egnet til tidlg ultralyd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi var på UL (innvendig)i uke 12, og det var veldig stas for da er det en fiks ferdig bitteliten baby inni der :)(så tydelig hode, armer bein, hjerte osv) hadde forventet en liten reke med bankende hjerte, så det var helt fantastisk å se!

Det er vel i uke 11-13 eller no sånt at de avt kan se downs også, så kan jo lønne seg å gå i de tider hvis man er interessert i å vite om det. Tror egentlig ikke de har lov til å si noe, men gynekologen som gjorde det på meg sa det likevel:)

Etter uke 6 iallefall for da får man se hjerte slå. Jeg var i uke 6 = så hjerte slå, så i uke 9= en liten baby som akkurat hadde begynt å bevege seg, uke 15= en baby=) og nå skal jeg på ordinær ul i uke 19:)

syns de beste ukene er vel uke 6 pga hjerte, uke 12 for da vet man alt er bra før man forteller det til andre + man kan se en liten baby, og uke 15 for da kan man også få vite kjønn

Annonse

11-13. Det er da man kan uttale seg om nakkefold og risiko for downs. Det er den ultralyden det nå diskuteres om søke bør få tilbud om. Du kan alltids dra før, det er jo betryggende å se hjerte slå, men stort mer enn det kan man ikke uttale seg om

Alle bør få tilbud om skulle det stå. Det er veldig få som er kvalifiserte til å uttale seg om nakkefold. Det skal gjøres av fostermedisinere. Mange gynekologer greier å måle str på nakkefolden men de har egentlig ikke lov å uttale seg om risiko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...