Gå til innhold

Kan sorg trigge fødselsdepresjon?

Anbefalte innlegg

Jeg er redd for å få fødselsdepresjon, spesielt siden jeg har opplevd å miste noen veldig nære.

Sorgen er tung å bære, spesielt nå som jeg er gravid, og jeg skulle så inderlig ønske at denne personen var her.

Jeg er i stand til å glede meg stort over min lille skatt i magen, men samtidig så sliter jeg veldig. Og jeg lurer da på om sorgen jeg allerede har, kan utvikle seg til fødselsdepresjon i tillegg?

Fortsetter under...

Ja det kan det. Jeg sleit med forskjellige ting før fødsel og det forsterket seg veldig etter fødsel MEN det trenger ikke å bli sånn i ditt tilfelle.. Jeg kom ut av det fort for har en veldig god mamma som ga meg masse støtte og trøstende ord :) Men det føles dritt når det står på..

ja d kan både trigge fødselsdepresjon, og svangerskapsdepresjon.

med min forrige misstet jeg en som betydde veldig mye for meg rett før jeg ble gravid, og jeg ble tvansinnlagt på psykriatisk i slutten av svangerskapet.

denne gangen misstet jeg og en som betydde veldig mye for meg noen mnd før jeg ble gravid, men husker igjenn fellene jeg gikk i sisst gang, så d som kan være litt lurt selv om d er veldig tungt, er rett og slett komme seg ut å gjøre ting sammen med venner eller familie;)

lykke til;)

mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...