Gå til innhold

Noen som har født ved Orkdal sjukehus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har født alle mine tre der, en i 1999, en i år 2000 og en i 2005. Har vært veldig fornøyd med alle mine opphold der:) Vet ikke om en fremdeles får fire liggedøgn der? Håper det altså. Vi skal ha nummer fire i sommer, og det er bestilt plass til meg der. Men vet ikke om det er sommerstengt i år også, da kan det vel være at vi må til byen uansett.

Har født de to siste barna der.

Fødselen med gutten i 2004 var den verste av alle mine fem fødsler, (fødte uten far tilstede) og hadde en sur gammel,kranglete jordmor som samarbeidet dårlig med de andre. Fødselslegen (på ca 75 år, kom og ordnet opp til slutt..hehe, med lusekofte og snøfnugg i håret rett fra skitur).Men barseloppholdet var fint, det var lillejulaften og idyllisk. Sa i fra om den dårlige opplevelsen, og ble lovet at noe sånt ikke skulle skje igjen.

Den siste fødselen var rask og kjempefin! Søt, flink jordmor og fire gode dager på barsel i familierommet med dobbeltseng.

Så alt i alt synes jeg Orkdal er en koselig plass å føde.

Denne gangen velger jeg byen, men det er egentlig bare fordi jeg ikke har født på "nye" st.Olavs og er nyskjerrig, og fordi jeg sikkert er på skolen i byen da jeg har eksamen på termin datoen.

Minuset er at man ikke får være der særlig lenge. :)

Jeg har også født på Orkdal. I 2008. Jeg har gode erfaringer med alle barnepleierne og jormødrene der, de jeg møtte iallefall:) Rolig og fint var det, og vi fikk være der 'så lenge vi ville'. Hadde også familierom med dobbeltseng.

Jeg fikk ikke spørsmål om en student kunne være med, og det var hun som sydde etterpå. Var plaget en stund med for stramme sting, så denne gangen skal jeg presisere at jeg vil ha en dreven jordmor til å sy meg sammen.

Ellers strålende fornøyd! Deilig og rolig som sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...