mamma til lillingen Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Jenta får flaska da hun legger seg, og jeg bruker å gi ei flaske når jeg legger meg, selv ol hun sover. Men i går gjorde jeg ikke det, bare for å se når hun ville våkne selv for mat. Men hun gjorde ikke det! Våkna først kl 06.15, ca samme tidspunkt som når hun får flaske når jeg legger meg. Hun sov altså ca 9 timer uten mat. Er det for lenge?
Nat27 Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 NEI! La henne sove og nyyyt det! Det gjør jeg Her har mini (nå 3 mnd) sovet natta gjennom siden han var mindre enn syv uker På helsestasjonen sier de at dette er helt ok, så lenge han legger godt på seg og spiser rikelig på dagtid. Og det gjør han virkelig Så følg med at vekten går opp slik den skal, gjør den det så er det ikke noe stress, bare lykke med sovebaby <3
mamma til lillingen Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2011 Har jo lenge latt henne styre spisinga selv, men har gitt henne flaske når jeg legger meg så jeg skal slippe å stå opp etter en time eller to. Men skulle bare teste i går. Etter flaska kl 6 våkna hun halv 10. Dette kan jeg bli vandt med! ))))
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Hva slags mat er det hun får??? Høres fantastisk ut...........
mamma til lillingen Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2011 Hun får bare mme. Vi bytta merke på tirsdag, og hun har sovet veldig godt siden da, uten å ha vært plaga med luft i magen. Den lille lufta hun får, klarer hun å prompe ut selv, uten at jeg må massere kjempelenge flere ganger om dagen for at hun skal få det ut. Nå får hun Hipp, før brukte vi Nan.
petite fleur Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Minstemann sov 10 timer i strekk uten mat allerede da han var 4 uker, jeg tenkte bare at jeg var utrolig heldig og lot ham fortsette med det :-) Han var og er en plugg, så han får nok mat i alle fall :-)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 Min lille engel er prematur født. Etter termin er han nå litt over en uke. Vi bruker Nan HA-1. Men merker på han de siste dagen nå at han øker mengden, vi er jo opp i snart 15 måltider pr.døgn. Vanlig er rundt 10. Med smått og stort.... Skal på helsestasjon til uken, men tror nok vi skal ha Nan HA-1 en stund til. Han er over 4 kilo nå Men kjenner at mange ganger opp på netter sliter på........
mamma til lillingen Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 28. januar 2011 Jenta vår spiser mellom 5-7 ganger i døgnet. Vanligvis 7 men, siden hun ikke spiste da jeg la meg i går og (kanskje) ikke skal ha mer i dag, så blir det 5 i dag.
mamma til lillingen Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 28. januar 2011 Må også nevne, at i kveld da vi ga henne siste flaska før senga, altså 125ml, tømte hun alt (vanligvis tar hun 90-100ml) og ville ha mer. Laga ei lita flaske til, og hun drakk 40-50ml. Så mye har hun aldri spist, så kanskje hun spiser seg opp for natta, det har hun aldri gjort før. Tro om det er for at jeg har gitt henne den flaska rundt midnatt. Men tviler på at hun "skjønner" at hun ikke får flaska da, siden hun ikke fikk i natt.
romsa Skrevet 28. januar 2011 #11 Skrevet 28. januar 2011 Ang. om de "skjønner" noe eller ei - min gutt på 9 uker spiser merkbart mye mer etter bading og kveldsstell enn ellers på dagen. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd han skjønner at dette måltidet skal holde lenge - han kan da glatt sove 12 timer uten mat... Så lenge de legger på seg fint er dette ingenting å stresse med, så sov og nyt det!
sillyfilly og Olivia Skrevet 28. januar 2011 #12 Skrevet 28. januar 2011 Tutta mi sov natten gjennom fra hun var 2 mnd eller noe. De styrer dette selv Bare nyt friheten til å sove du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå