Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Jeg prøver meg nå på min første genser, og har kommet til felling til ermhull. Det står: "fell 6 m. i hver side til ermhull" Skal jeg da felle av som å strikke to m. og dra den ene over den andre, eller skal jeg strikke to og to sammen? Og én ting til: Videre skal jeg strikke for- og bakstk. hver for seg, og det står: "Fell til ermhull i hver side på hver 2. p.: 2 m i alt 2 ganger 1 m i alt 4 ganger" Skjønner ikke dette, jeg! Takknemlig for svar:-)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Jeg feller til ermehull ved å strikke to sammen, men det er i grunnen en smaksak. Du skal felle masker på annenhver pinne. To ganger skal du felle to masker, og fire ganger skal du felle en maske. Altså: Strikk en pinne uten felling, en pinne der du felller to, en pinne uten, en pinne felle to, en pinne uten, en pinne felle en, uten, felle en, uten, felle en, uten, felle en. Og dette gjør du i både begynnelsen og slutten på pinnen.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Ok, tusen takk for svar! Sånn er det når man må ha det inn med teskje:-) He, he...:-)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 For det første : fell 6 m til ermhull. Vær klar til å strikke første av de 6. Strikk to sammen. Den du da får på høyre pinne flytter du tilbake på venstre, slik at du nå har 5 som skal strikkes sammen. Så strikker du denne sammen med en ny, flytter denne tilbake, strikker to sammen, slik fortsetter du til du har fellt 6 masker. Skjønner? Når du har gjort dette strikker du frem og tilbake på forstykke og bakstykke hver for seg. Da skal du felle litt til. Du skal felle på annenhver pinne. Du feller i starten av en pinne, så på en måte feller du på alle pinnene, men du klarer bare felle på en side av gangen. Iallefall, du feller to masker slik: to sammen, flytt tilbake, strikk den sammen med en ny, og strikk ferdig omgangen. Dette gjør du fire ganger siden det da blir to ganger i hver side. Så skal du felle 1 maske 4 ganger, altså 8 omganger med felling som da gir fire i hver side. Er ikke så god på å forklare, men håper det hjelper litt
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 HI her Skal jeg dele arb i to og så felle 6 m, eller skal jeg felle 3 på hver side? Hvis jeg feller 6 m vil jo den ene delen bli større enn den andre...?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Takk, takk!! Kan jeg spørre igjen neste gang jeg lurer på noe:-)? Kommer helt sikkert til å skje...:-)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 Bare å spørre. Her er stort sett noen som har litt peiling. Er ikke så veldig dreven selv, men synes det er gøy
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #9 Skrevet 28. januar 2011 Da var det halsfelling, da:-) "Fell de midterste 16 m til hals" Da skal jeg rett og slett felle av, ikke sant? For dissde skal plukkes opp senere? Og når jeg skal felle mot halsen etterpå: I begynnelsen av hver p da også? Slik som til ermhullene? HI
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #10 Skrevet 28. januar 2011 Jepp )) Om du vil kan du også sette halsmaskene på en annen pinne og strikke de på når du skal til på halsen igjen. Kan være lettere og finere enn å plukke opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå