Gå til innhold

Hvor mye er det vanlig at et spedbarn sover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått oss en "sovedukke". Kan ikke huske broren sov så mye enda han hadde gulsot (noe lillebror ikke har). Ungen spiser bra, men det er ikke mange timene han er våken om dagen med unntak av når han henger i puppen. De siste dagene har vi "tvunget" han til å være våken noen timer på kvelden, noe som har resultert i at han sover hele natta, dvs fra 23-07 med en amming.

-Synes han sover så mye at det nesten er bekymringsverdig...-Er det vanlig at de sover SÅ mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De første par ukene har begge mine vært rimelig i koma ja, sovet MYE, for så å gradvis kvikne mer og mer til. Sålenge han spiser godt og har gode, våte bleier ville jeg nok ikke bekymret meg, men heller prøvd å nyte den rolige starten som nybakt tobarnsmamma, for det blir jo gjerne litt travlere etterhvert;) Og grattis så mye med den lille forresten!

Skrevet

Hvor gammel er han nå da?

Begge mine har sovet mye og lenge fram til de var kanskje nærmere to mnd. Minste sover fortsatt mye - han er aldri våken mer enn 2 timer før han må sove igjen, som regel halvannen time. I begynnelsen var han knapt våken en halvtime før han sov igjen (og han er en som spiser raskt - blir mett på 5-10 min). Endret seg litt da han var rundt 1 mnd, og nå begynner det sakte men sikkert å bli mer våkentid. Han legger seg ca 19 om kvelden og sover da til seks-sju kun avbrutt av 2-3 spisepauser i halvsøvne.

Har forstått det slik at man skal være overlykkelig om man har en unge som liker å sove. Mine har i alle fall vært mer sovende enn mange andres unger. Kjenner jo flere der ungene har nektet å sove på dagtid nærmest siden fødselen, og det virker utrolig slitsomt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...