Gå til innhold

Tilbake til der vi startet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli ganske frustrert nå.

I en uke har mamma värt her,vi bor langt i fra hverandre. Lille gutt har värt helt eksemplarisk,sovet i sengen og jeg har bare ammet han 2 ganger per natt. Og han har värt blid og fornöyd hele tiden.

I går dro mamma og vi var alene igjen.Begynte bra,men han ville ikke sove i sengen eller sove i det hele tatt. Så nå ligger vi her og er helt utslitte. Elias er 3 uker gammel,og jeg håper han kan snu dögnet litt.

Er det noen som er i lignende situasjon og kanskje kan komme med noen råd?

Nå går jeg å legger meg,god "natt":)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel,siden Elias bare er 3 uker gammel så er mitt beste råd til deg:

- ikke forvent deg at han skal snu døgnet enda!

Ta dagene/nettene som de kommer,han er så liten enda at det ikke er annet å gjøre. Sov når han sover og drit i verden utenfor stuedøra noen uker/mnder til.

Klarer du dette vil dagene deres sammen bli utrolig mye lettere å komme gjennom.

Jeg var i begynnelsen veldig redd for å "skjemme bort/lage uvaner" på min lille datter siden hun ikke ville sove noe annet sted enn på magen min når hun var en ca 4 uker.

Såg helst at hun lå i vuggen sin,men nei-da sov hun en time i slengen,men sov hun på meg kunne hun glatt sove tre/fire.

Men så "gav jeg etter" etterhvert og hørte på hennes behov for å sove på mammaen sin og alt lettet.

Og idag sover hun heeelt fint i egen seng. ;)

Er 3,5 mnder gammel.

Så " go with the flow" er nok mitt beste tips. ;)

Skrevet

de første ukene sov lille gull KUN viss jeg satt i stua og han fikk ligge på magen min, samsoving funket ikke.. nå er han 10 uker og sover godt imellom nattmatingene:) det jeg gjorde var å rulle ett teppe å legge det i hodeenden slik at han låg godt innpakket i senga å så luktet det mamma :) evt sang litt eller hadde uro på og har nå begynt å ha han våken fra 17-19 for da vet jeg at han er trøtt og sovner ganske raskt omdagen :) putter tutten i munnen og legger handa på brystkassen og "rister" :) det går over, :) lykkke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...