Gå til innhold

Våkner om natten med vond rygg

Anbefalte innlegg

Omtrent hver natt (eller nærmere morgenen), våkner jeg med smerter midt på ryggen. Det føles som tannverk smerter og jeg finner ingen god stilling uansett hvilken side jeg legger meg på. Ender med at jeg må "bygge opp" senga med puter bak ryggen og blir halveis sittende/liggende i senga. Da kjenner jeg ingen ryggsmerter, men det er samtidig ingen god følelse å ligge på rygg nå når magen begynner å bli såpass stor., Flere som opplever dette og hva kommer det av? Er det bare en av de plagene en må regne med under en graviditet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142841983-v%C3%A5kner-om-natten-med-vond-rygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner igjen dette her, sliter veldig med nattesøvnen. Kroppen verker etter kort tid i samme stilling. Kan ikke ligge på maven eller ryggen i lengden, og når j ligger på sidene må jeg hele tiden snu meg for å ikke få disse verkingene. Slitsomt :-(

Jeg har også begynt å få ryggsmerter på natten og tok det opp med jordmor, hun sa at smertene man kjenner kommer av at bekkenet utvider seg og "forbereder" seg på fødsel. Så det er bekkenplager vi kjenner og videre sa hun at svært få gravide går igjennom etter svangerskap uten noen bekkenplager! Så det er nok bare å leve med det :) men det kan jo hjelpe å bygge opp litt med puter. Det var også et tips fra henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...