Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste snakker da om avent sin doseringsboks. Den kan du kjøpe i babyutstyrsbutikker:

http://www.toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&products_id=546

Tupperware skal også ha en og noen bruker også urinprøveglass fra apoteket.

Selv ble jeg aldri noen reser i blandemetoden som sikkert er den enkleste på tur. Så jeg hadde med ferdig oppmålt kokt, avkjølt vann i flaskene som jeg varmet i vannbad (hvis det ikke varmicro tilgjengelig). Til vannbadet hadde jeg da med en liten termos og en egnet beholder. Tømte jeg vannet tilbake på termosen rett etter bruk så holdt vannet på varmen til en oppvarming til.

Var heldig og fant en lav litt tykk termos på sportsbutikken (av ukjent merke) som kunne fraktes stående i stelleveska mi. Termosen passet dessuten perfekt oppi målebegeret som hører til stavmikseren min, så da tok ikke beholderen noe ekstra plass (er jo nok man skal drasse med seg...).

Jeg kjøpte min Avent doseringsboks på Rimi :-)

På tur gjør jeg slik hvis jeg ikke har tilgang på micro:

Tom, tørr flaske

Doseringsboks med pulver.

Termos med vann på 40 grader. Anbefales vel ikke, men jeg synes det er greit sånn innimellom.

Har jeg tilgang på micro så tapper jeg vann fra kranen og varmer det i microen. Vi har så rent vann her i Norge (de fleste steder) så det går fint. Passer godt på å sjekke temperaturen på vannet for å unngå "varmebobler".

Du får kjøpt sånn pulverboks i de fleste dagligvarebutikker også. Avent. På tur hadde jeg alltid med meg da ferdig oppmålt pulver, termos med kokt vann og flaske med kaldt vann.

Blandet varmt og kaldt vann til ca 70 grader, tok i pulver, ristet og tok så kaldt vann til temp ble ca 37 grader. Ble ganske god på denne blandingsteknikken. Brukte aldri mikro selv om jeg hadde tilgang på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...