Gå til innhold

Endelig mens etter 70 dagers venting..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer:) Fikk mensen for første gang etter p-pille slutt for 3 uker siden. Og da var det eksakt 7 mnd siden jeg tok siste pille.... har fremdeles ikke sett noe til eggløsning, så jeg er forberedt på at jeg har lange sykluser ja.... frustrerende!

Skrevet

Takk for det :D herregud det var drøyt synes jeg..Håper det blir el på deg veldig snart da!! jeg har sikra meg med en haug fra billigtester i håp om å ikke gå glipp av noe!

Ser du har 2 fra før du å :) moro!

Skrevet

Forrige pp var på 110 dager, første etter pilleslutt.. Og denne pp har nå dratt seg til 89 dager.. Fikk positive el-tester hele uke 1 og var sikker på at jeg hadde ikm på slutten av uke 3 eller denne uka.. Her har ikke tanta vist seg og testen idag tidlig var veldig negativ.. Så nå skjønner jeg ingenting..

Jeg gikk tom for el-tester søndag i uke 1 og fikk ikke testet videre for å se om testene ble svakere igjen.. Så det er jo en mulighet for at egget ikke slapp:( Men det som er rart er at jeg hadde så veldige menssmerter forrige helg, men som gikk over igjen på tirsdag..

Hater å gå slik i uvisshet.. Hadde vært kjempemoro om jeg var gravid, men da ville vel det gitt utslag på testene nå.. Synes "alle" her inne tester positivt før eller på ikm.. Så om jeg fortsatt tester negativt etter å ha passert det som jeg tror var min ikm så er det vel ikke noe håp??:(

Skrevet

Disse syklusene altså.. de varer evig for noen av oss :-(

Jeg hadde mensen sist i oktober, og før det igjen var det vel i begynnelsen av mai.. Blir litt lei av å vente! Regner egentlig ikke med jeg har El.. Pleier man ha det når man har så lange sykluser?

Skrevet

Forrige pp fikk jeg positiv el-test nøyaktig 14 dager før mensen kom så da er jeg ganske sikker på at jeg hadde el.. Så det er mulig å ha el selv med lange sykluser, den kommer bare grusomt seint:(

Skrevet

Ikke for å skremme dere eller noe.. men har dere vært hos lege/gyn. å sjekket at alt er normalt "der nede"?

Jeg sluttet på p-pillene i sept. så ventet ikke så lenge med å kontakte fastlegen da (hun er også gyn. så ting gikk fort)

Jeg var på torsdag,var da på syklus dag 68.. fikk pcos diagnose.. venter enda på mensen,men gyn kunne se en eggmodning på riktig side nå (har kun en eggstokk som slipper egg) så hun håpet at jeg har fått EL og mens før jeg skal tilbake 3 mars.

Begynte på lavkarbo onsdag for jeg er litt overvektig,å gå ned skal da hjelpe meg å få EL.

Skrevet

Var hos legen da jeg hadde gått 3mnd uten mensen etter at jeg tok siste pilla, men fikk bare beskjed om å vente å se.. Det var visst helt normalt etter pilleslutt.. Nå skal det sies at jeg ikke var veldig fornøyd med henne som lege så jeg byttet lege i romjula.. Hadde tenkt å bestille time hos hu nye nå på nyåret, men så fikk jeg positiv el-test og drøyer det litt for å se hva som kom ut av det.. Men egget slapp tydeligvis ikke for er mange dager over ikm nå og tanta har ikke vist seg og testene er blendahvite:(

Skrevet

Hmm.. så da fikk du ingen ul eller blodprøver utav den timen da?

Legen min tok meg på alvor med engang,sa bare at jeg kunn hadde hatt 2 mens siden pilleslutt i sept. å at det nå var 68 dager siden sist. Fikk ul med engang (hun har utstyr på kontoret) skal tilbake om 5 uker å ta blodprøver osv. hun hadde ikke mere tid sist. Men jeg har jo litt flere symptomer da.. hadde lest mye om pcos.

Hadde bestilt time til ny-legen over helga om jeg var deg.. er jo bedre å ta en sjekk,slik tenkte jeg hvertfall :)

Det er jo grusomt å gå slik å vente på EL /mens flere sykluser på rad..

Skrevet

Eneste jeg fikk ut av den timen var en rask gu hvor hun bare sa at alt så helt bra ut.. Det blir nok bestilt legetime hos den nye legen min etter helga.. Håper virkelig hun tar meg på alvor.. Har hatt en mens siden jeg slutta på pilla i juli..

Jeg har også lest mye om pcos og begynner å lure veldig på det.. Men har ingen andre symptomer enn uteblitt mens.. Er litt overvektig, men vil ikke si jeg er epleformet.. Og ekstra hårvekst har jeg ikke.. Får bare vente å se hva legen min sier.. Er så utrolig spent siden jeg ikke har vært hos denne legen før..

Skrevet

Uff.. du har jo virkelig vært tålmodig da..

Aha...får håpe alt er bra da,hos meg så hun mange små cyster ganske fort..

Håper alt ordner seg snart da :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har fått henvisning til gynekolog av fastlegen min. Skal dit i februar, så håper de finner ut noe. Jeg har også lest en del om pcos, og føler skremmende mange av symptomene passer.. :-/ Prøver å ikke spekulere for mye, men er veldig spent på timen.

Var til legen første gang i desember med dette syklus problemet.. man håper jo i det lengste at kroppen ordner seg selv.. men tydligvis ikke! Godt å høre at det er mulig å få el med så lange sykluser, så da kan det jo hende man har flaks og spiren sitter! :-)

Skrevet

Ja jeg måtte vente 137 dager før jeg fikk mensen, nå har jeg blødd i 8 dager i strekk så håper syklusen stabiliserer seg nå :)

Skrevet

Jepp. Mens kom for ett par dager siden etter 74 dagers venting. Spent på når den kommer neste gang......

Skrevet

Var også hos legen ca 4 mnd etter pille slutt, tok et par blodprøver som var helt normale, ikke overvektig, ingen tegn på PCOS. Tror nok bare det er å smøre seg med tålmodighet da det ikke er unormalt med uregelmessige mens etter pilleslutt:p

4 uker siden mens, ingen tegn til eggløsning... men men.. prøver å finne på mange kjekke aktiviteter, da går tiden fortere og jeg glemmer å tenke på mens, EL, gradviditet osv... baaah...

Skrevet

Og jeg som hadde positive el-tester hele uke 1 (gikk tom for tester søndag), men tydeligvis ikke el.. Ingen tegn til tanta og ingen positiv g-test.. Fikk nye el-tester idag, men den var negativ.. Hadde menssmerter helga uke 3, men ingen tante og så hadde jeg plutselig skikkelig stikninger i eggstokkene helga som var (uke 4)

Så nå håper jeg at jeg kanskje hadde el en av disse helgene og at jeg da kanskje har ikm til helga eller neste helg.. Selv om jeg forbereder meg på at jeg ikke har hatt el så er det jo lov å håpe.. Da er jeg på dag 93 idag og jeg håper denne ikke blir lengre enn forrige på 110 dager.. xxxxxxx virkelig fingrene for at jeg har hatt el.. Nå har jeg også bestilt legetime så håper jeg får tatt noen prøver den 21.feb..

Skrevet

Godt å høre at vi er flere i samme båt, selv om jeg selvsagt ikke unner noen av dere slike håpløse sykluser, så er det litt greit å vite at man ikke er alene..

Krysser fingrene for at ting stabiliserer seg for oss alle fremover, enten det er i form av mens, graviditet eller glupe svar fra leger! :-)

Skrevet

Å, hjelp!!!!

Og jeg som sluttet på pillen for bare knapt 1 mnd siden!

Har en sterk mistanke om at det kommer til å gå lang tid for meg også.... :/

Men noen som vet når jeg bør/kan ta en sånn eggløsningstest? og viser den NÅR jeg har el, eller viser den bare om jeg har det idet jeg tar testen?

Hvor kan man må kjøpt rimelig sånne?

Skrevet

hvor lang syklus har du vanligvis da? billigtester har nok de rimligste.

Skrevet

vet helt ærlig ikke hvor lang syklus jeg har uten pillen, fordi jeg startet på den for 5 år siden grunnet mensen heeele tiden (gjerne i en hel mnd), og dette var pga jeg har myom i livmora.

men i de 5 årene jeg har tatt pillen, hadde jeg 28dagers syklus.

sluttet på den for en mnd siden, og skulle, ifølge 28 dagers syklus hatt menstruasjon idag, men den har ikke kommet.

Skrevet

da hadde jeg kjøpt et godt lager med både el og gtester og testet i vei.Du får mange for liten penge og synes det er verdt hver krone :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...