Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Var hos fysioterapeut i går, og han viser mange symptomer på den omdiskuterte ikke-diagnosen KISS-syndrom. Jeg er en av dem som syns det har vært mye hysteri rundt dette, men nå som minsten tydeligvis har det, må vi jo bare ta det på alvor og begynne behandling hos manuellterapeut og fysioterapeut. Flere her som har dette? Hva slags symtomer har deres små? Kan dere fortelle litt om det, om behandlig? Er babyen bedre, og etter hvor lang tid? Min er straks 3 mnd og en svært blid og fornøyd tass, men håper vi blir kvitt stivheten (og gulpinga...).
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Hei du:) sønnen min hadde en mild form for kiss om man kan si det. Jeg hadde også samme mening som deg at det har vært litt hysteri med dette. Iallefall,vi måtte gå til manuellterapeut/fysioterapi på a hus når sønnen min var 3 Mnd gammel. Han var helt låst med hodet sitt til høyresiden. Uansett hva vi gjorde fikk vi han ikke over på venstresiden. Han var også en veldig blid gutt og virket ikke å plages veldig med dette,bortsett fra puppen når han lå mot høyresiden, det var ikke behagelig. Vi gikk til endel behandlinger og det ble fort bedre. Var vel borte iløpet av 3 Mnd. Da var han så og si bra:) så får håpe sønnen din får den riktige behandlingen og blir kvitt det fort:) bra han er blid og fornøyd,det er mange som plages veldig av dette. Masse lykke til:)
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2011 Tusen takk for svar, da er det håp Min vesle tar hodet begge veier, bare "jukser" bittelitt med skuldern på ene sida, men det er lite, så jeg har god tro på at vi blir fort kvitt det Godt at de tar det så alvorlig da, det var ikke så nøye før, så sent som da min 6-åring var baby - mulig han kan ha hatt det samme. Takk
Nat27 Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Hei Jeg vet ingenting om KISS, måtte nettopp google det for i det hele tatt å få vite at det hadde noe med hodestilling å gjøre... Men ville allikevel bare svare deg her for å si hei, at du er savnet på forumet, og at jeg håper alt står bra til! Ikke sett så mye til deg i det siste, så jeg har lurt litt på hvor du har blitt av!
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2011 Hei, så koselig!! Jo, her er alt bra - travelt å være tobarnsmor hehe Spesielt når man også har hest OG skal flytte *puh* Håper alt er fint på din kant også
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Så bra at han ikke er mer plaget,da skal du se at det går fort over:) holder sikkert bare med noen få behandlinger:) Masse lykke til og som hun andre sier,godt å se deg her inne av og til. Fulgte med på deg inne på bim også
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 du kan lese litt om KISS/KIDD her: http://www.kiss-kidd.no/hva-er-kiss-kidd.htm Gutten vår er nå straks 10mnd og har fått tilbakefall. Han er sent ute motorisk. Nettopp pga sent oppdaget KISS(4mnd). Det er faktisk viktig å ta dette på alvor. Det er kink i nakken og det er absolutt ikke noe godt for hverken store eller små. Lillemann ble bedre etter behandling hos manuellterapeut, men det tok litt tid. han var til 3 behandlinger, men tok iallefall 3uker etter første behandling før vi så virkninger. Men da gikk det slag i slag:-) Hos de aller fleste retter dette seg fort og det er ikke veldig vanlig med tilbakefall. Lykke til:-) Har god erfaring med KISS så om det er noe du lurer på er det bare å spørre:-)
Rose69 Skrevet 29. januar 2011 #8 Skrevet 29. januar 2011 Hei! Førstemann ble tatt med sugekopp og fikk en slags låsning i nakken.Dette fanget ikke fysioterapeuten opp, men etter 2 ganger hos manuellterapeut var alt fint igjen. Også med nr 2 fikk vi løst opp litt hos man.ter da han var stor og hadde en "hard" fødsel.(4,6 kg) Nr 1 ble også mye roligere v puppen og sov bedre. Uansett er det bra å få eliminert om d skulle være noe.Og man får jo dekket man.terapeut av trygdekassa :-) Dvs man betaler ingeting ved konsultasjon. Lykke til!
Gjest Skrevet 30. januar 2011 #9 Skrevet 30. januar 2011 Hei Mini her har også hatt en mild form for kiss. Vi oppdaget det ganske tidlig at han hadde en favorittside og prøvde å legge han med hodet begge veier. Da han rundt 2-3mnd fremdeles kun lå til den ene siden og mistet interessen for ting (som f.eks tven) når vi snudde han, så tok vi det opp med helsestasjonen og fikk time hos fysioterapaut der. Hun kunne ikke kjenne noe og han hadde ikke en så stor låsning at han ikke klarte å snu hodet, han ville bare ikke og unngikk det. Vi hadde allerede bestilt time til manuellterapaut og dro dit. Der fant de med en gang en liten låsning som hun enkelt og smertefritt løsnet opp, og vi merker STOR forskjell! Nå ligger han på gulvet og snur seg over på siden den veien han tidligere har unngått. Vi merket virkningen etter et par dager og et par uker senere snudde han seg slik. Vi skal tilbake til en oppfølgingstime og satser på han ikke trenger flere behandlinger. Men han er blitt en smule skjev i bakhodet, så vi har kjøpt en pute fra fysioterapaut som er ment til å rette opp igjen og unngå dette.. Mitt råd er: Bestill time hos manuellterapaut så fort som mulig! Det er gratis for babyer og dere får refundert evt. reiseutgifter! Behandlinger er smertefri og de er veldig flinke med små barn:)
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 31. januar 2011 #10 Skrevet 31. januar 2011 Mini ble bra etter 1 behandling hos manuellterapeut. Hadde favorittside, bananform og gulpet MYE..
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 3. februar 2011 Takk for svar Har bestilt time nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå