Gå til innhold

Hvilken prevensjon velger dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått resept på hormonspiral og time hos lege.

Men har lest veldig mye om at en øker i vekt, uren hud osv..

Hvilke "løsninger" velger dere andre?

Ikke det at sexlivet haster så veldig med, selv om det er 2mnd siden fødselen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hormonspiral. det er den beste prevensjonen jeg har hatt!!! det er så deilig å vite at jeg er nesten 100% sikker uten å måtte finne fram badehette eller spise piller hver dag. men skal jeg være helt ærlig så har sexlysten blitt mye mindre..... håper det retter seg etterhvert. er bare 4-5mnd siden jeg satt den inn.

Skrevet

å dt kan jo bli spennende om den blir enda mindre.. hadde en tøff fødsel og masse rifter, så her finnes ikke sexliv:(

men er bar to mnd siden fødselen enda, men gruer meg litt ja..

skal sette inn spiral om en liten mnd så det er gjort, godt å slippe å tenke på gummi og sånne ting da:)

Skrevet

tenkte på hormonspiral sjøl men da jeg har planer om å bli gravid neste år er det lite vits. Så har gått på cerasette, men de blødde jeg 24/7 i ett par mnd så da har jeg fått p-ring jeg skal prøve. Men vet ikke hvordan det fungerer. Ingen jeg kjenner som har vært bort i det. Noen andre som bruker p-ring?

Skrevet

Har lest så mye rart om spiraler, så fant ut at jeg ikke gidder å ta sjangsen på det. Har lyst å bli gravid igjen neste år, og tenker at da er det kanskje bortkasta å bruke den i ett år, når den kan sitte inne i fem!

Så her ble det p-piller, siden jeg ikke ammer. Har fått resept, men enda ikke vært å henta de. Haster veldig lite for min del, selv om mannen er rimelig utålmodig (2 mnd siden fødsel, men enda lengere siden vi sist hadde sex). Føler liksom at jeg er redd jeg skal få flashback fra fødselen, som jeg for lengst har fortrengt! :)

Legen min som er kvinnelig anbefalte egentlig ikke p-piller, siden det kan være vanskelig å huske på siden man ikke har brukt prevansjon på over 9 mnd. Men fikk p-piller av en mannlig lege på 6 ukers kontrollen. Hva er det egentlig med menn og p-piller??? Alle er liksom fan av det! Er nok så de slipper å tenke lengere enn dit penisen rekker.

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Jeg er litt notorisk skeptisk til hva jeg putter i kroppen min, så holder meg unna hormonpreparater. Da er det jo bare to muligheter igjen, kondom eller kobberspiral, så jeg tenker jeg går for den siste ;)

Har vurdert sånn - - husker ikke hva den heter, men sånn som måler temperaturen din hver dag og dermed "vet" når du har sikre perioder, men føler jeg ikke vet så mye om det enda at jeg tør å stole på det, hehe..

Skrevet

Her går det i hormonspiral :) Er kjempefornøyd med den jeg. Minimalt med vektøkning, humøret som vanlig og sexlivet tilbake til slik det var før svangerskapet, om ikke bedre ;) Er sååå fornøyd med å slippe å tenke på piller ol, sjekker bare etter tråden når jeg dusjer :) eneste ulempen for mannen er vel at han kjenner tråden, selv om den ble klippet kortere ved siste kontroll. Er skikkelig digg å slippe å tenke på slikt!!

Skrevet

Noen som vet om man kan ta ut igjen p-stav når man først har fått satt den inn?

Skrevet

Har født baby nr. 3 for snart 10 måneder siden. Det jeg ikke skjønner helt er at noen sier at de mister sexlysten, pga. f.eks p-piller, minipille, hormonspiral o.l. Hvordan vet man at det er av det og ikke på grunn av at en har født en baby? Har hørt at mange kvinner får mindre sexlyst av å amme også. Tror nok veldig mange sliter med lysten samme hvilken prevensjonsmiddel de bruker.

Jeg har valgt hormonspiral og har hørt at den skiller ut hormoner ganske lokalt. Sexlysten er ikke helt på topp enda, men kan ikke akkurat skylde på spiralen. Merker egentlig ingenting til den og har heller ikke fått tilbake mensen.

Skrevet

p-piller.

Er det som funker best for meg:-)

Skrevet

men ønsker vel gjerne å bli gravid igjen innen tre år, så da er det vel kanskje likegreit med p-piller?

Skrevet

INGEN :)

Jeg kan ikke bruke noen form for hormoner og vi skal snart prøve på en til. Vi hoppet tilbake i sexlivet ca 2 mnd etter fødsel og fortsetter vi slik så burde jeg bli gravid snart :)

Skrevet

Det heter LadyComp :) Funker veldig bra hvis du har regelmessige sykluser. Det er jo faktisk bare noen dager i syklusen det er sjangs for å bli gravid + levetid til spermen ;) hehe..

Men litt stress å måle temp hver morgen, fort gjort å glemme hvis du f.eks. forsover deg!

Skrevet

Ingen reaksjoner på hormonspiral - i allefall ikke som jeg har merket. Det eneste "reaksjonen" jeg har er at jeg så og si ikke har mensen (halleluja). Noen ganger er det litt rødlig utflod i trusa, men jeg legger så vidt merke til det.

Jeg hadde ganske sterke menstruasjoner før jeg ble gravid, så legen min ville ikke anbefale kobberspiral da dette ofte fører til kraftige bødninger.

Uansett. Jeg skal ikke ha flere barn de neste 5 årene, og jeg er ekstremt skeptisk til hormonpreparater. Gynokologen min sa at denne spiralen kun virker lokalt på slimproduksjonen (?) i livmoren som gjør det ugunstig for egget å feste seg. Uansett - ikke hormoner som skal virre rundt i kroppen.

Jeg har dårlig sexlyst, men tro meg - det er ikke pga spiralen altså - det er pga amming og dårlig med søvn.

Gynekologen min er superflink og kuttet trådene helt. Jeg skal gå til han for å få den ut også. Har ikke hørt noe fra mannen om at har merket noe til den de gg vi har hatt sex.

Jeg ville nok ikke valgt denne type prevansjon hvis det ikke er for lenge til dere skal få barn igjen - < 2 år. Det er min mening da, siden den er dyr, og det sikkert kan ta litt tid før kroppen er helt i lage igjen for ny graviditet rett etter den er tatt ut.

Skrevet

For øyeblikket brukes det kondom her i huset. 11,5 mnd siden pjokken kom. Har planer om 1 til og gidder ikke begynne med noe p-piller i mellomtiden. Når vi har fått de ungene vi skal ha blir det nok spiral av ett eller annet slag=P

Skrevet

Mener hormonspiralen kostet rundt 1200 kr.

Skrevet

Vi bruker minipille, og når jeg ikke lenger ammer (hun er straks 4 mnd nå og jeg fullammer) skal jeg starte med ppille ;)

Jeg vil ikke ha noe som kan ha langvarige effekter. Vil ha muligheten til å stoppe opp med prevansjon den dagen vi er klar for nummer to. Og ikke måtte vente... Virker som vi er veldig fruktbare begge to da, så vil ikke ta sjansen på ubeskyttet sex... Og kondom fungerer ikke for oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...