Gå til innhold

Fikk mistanken bekreftet hos gyn. i dag..

Anbefalte innlegg

Hun sa at jeg sannsynligvis har pcos.

Fant mange cyster på eggstokkene,å spesielt den ene,var bare 1 som slapp egg,har derfor lange/uregelmessige sykluser.

Rakk ikke å ta blodprøver i dag,skal inn igjen om 5 uker.

Men jeg har mange symptomer: uønsket hårvekst,kviser (spesielt på rygg/nakke), overvekt (160 cm,87 kg), kraftig pms og litt høyt blodtrykk.

Sluttet på p-pillene i sept. 2010,har kun hatt 2 mens etter det.

Startet på lavkarbo i går så jeg er spent på om vektreduksjon i seg selv vil hjelpe meg å få eggløsning, gynekologen var svært positiv til det.

Leser meg opp på det meste om pcos nå.. vil jo gjerne ha et barn til.

Er så heldig å ha en nydelig sønn født i 2008 <3

Fortsetter under...

Hei, får vel si velkommen i klubben! Selv om diagnoses ikke er noe å hoppe i taket for er det ikke den aller værste beskjeden å få ang barneønske, da :-) Symptomene kan lett bedres.

Jeg har kommet meg ned til normal vekt og menstruerer vær mnd.

Hårveksten ble jeg desverre ikke kvitt men jeg går fast til salong og vokser meg :-)

Kvisene mine ble borte når vekta ble stabil!

Vi ønsker og sterkt et lite nurk og har vært prøvere i 1 år. Håper 2011 er året for både deg og meg :-)

Lykke til!

Hei &takk for det :) Neida,er ikke veldig pessimistisk til å klare å bli gravid.. har jo klart det en gang,å da visste jeg ikke hva pcos var engang..

Vi har ikke prøvd veldig da,men tar det som det kommer..tenker å prøve mer utover våren nå:) Har ny samboer siden jeg fikk førstemann.

Håper også å oppnå en mer normal vekt før jeg evt. blir gravid. Hårveksten er ikke veldig plagsom hos meg siden jeg har ganske lyse hår,men det er mer av den en normalt ja.. kvisene er mest synlig når det blir sommer(er ikke veldig plaget i ansiktet) så håper de forsvinner med kiloene her og ;)

Håper dette blir et fruktbart år ja! Lykke til du og :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...