Gå til innhold

Hvilken søsken vogn og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Vi må nok få en søskenvogn i hus når nestemann kommer.. Da vil lillegutt være ca 20 mnd, og vi føler det er et must. Men hvilken vogn er et vanskelig valg.

Vi kommer til å bruke den til byturer, til og fra barnehage og gå turer..

Hvilken har dere valgt og hvorfor?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142841102-hvilken-s%C3%B8sken-vogn-og-hvorfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på! Dytter på denne :) Her blir det 13 mnd mellom barna og trenger en som er god å trille på landet men som samtidig er lett å få med på buss, komme seg igjennom alle dører osv :)

Vi skal også skaffe oss søskenvogn, den eldste blir ca 2 år når minsten kommer. Valget vårt står mellom Easywalker og TFK. Disse er to av de letteste og smaleste vognene på markedet, åsså har de seperate kalesjer. Hvilken vi velger vet vi ikke enda, det er så vanskelig :P

Litt på siden mitt svar om dere har bestemt dere for å ha søskenvogn. Men vi har 19 mnd mellom våre to eldste og har klart oss veldig godt uten søskenvogn så er ikke et must. Hadde og har fortsatt glede av bæresele (av type som kan brukes opp til 4 år uten at det blir spes tungt på ryggen) og ståbrett. På kjøpesenter/i butikk også praktisk med begge i handlekurv. Men lykke til : )

Hei! Vi klarte oss bra med en GT safari søsken vogn. Veldig lett og enkel å slå sammen. Eneste ulempen er at det ikke er delt kalesje, men kan ikke huske at det var noe tema egentlig. Den er heller ikke så dyr som TFK og Easywalker. Fikk akkurat plass til en liten mykbag til den minste. Måtte bare legg inn en pute som fylte opp bunnen på setet sånn at det var mer "plant". Er enig i at det er enkelt å ha de i handlekurv når de blir litt større :-)

Annonse

Vi har kjøpe en Babyjogger city elite søsken/tvillingvogn. Denne selges ikke i Norge (bare singelvogn). Vi har singelvognen og er storfornøyd. Slås sammen på ett sekund, delte kalesjer som nesten går helt ned, svingbare hjul..... Fikk tak i vår brukt på Finn av ei som hadde kjøpt fra Sverige.

se:www.babyjogger.com

Jenta mi er 2 år og 4 mnd når neste kommer og vi kjøpte enkelt og greit en brukt simo kombi søsken:) Liker simo veldig godt, og syns ikke den kjentes spesielt tung ut heller. Må bytte ut bilen min da hehe, for den er altfor stor til å få med seg i min bil

Jeg venter nummer 2 i juli,og det blir da knappe 13 mnd mellom ungene,så må nok få oss søskenvogn. Min storesøster har 15 mnd mellom sine og sverger til OTH (one tree hill) sin søskenvogn,hun er en av disse som undersøker og leser mye om slike ting før hun handler.

Eneste minuset med vogna er at bag-delen er litt liten. Men vogna kommer til gjengjeld lett inn i heiser,mellom ting i kjøpesenter osv. Og den er superlett å manøvrere.

Så her blir det OTH:)

OTH! Hvorfor? Fordi den er lett å slå sammen, svært lett å kjøre, ikke så tung inn og ut av bilen og den er smal, ca 76 cm bred og du kommer deg gjennom alle dører:) Mange syns sittedelen er liten, men den fungerer supert til en treåring! Lykke til med valget!

Jeg har 23 mnd mellom jentene mine, og er godt fornøyd med GT Safari-vogna; den er lett, veier bare 14 kg og det svingbare hjulet foran gjør den til en DRØM å trille! (også er den mye billigere enn feks OTH..)

http://www.barnevognguiden.no/gt/gt-safari-dobbel.html

Her har vi vurdert Carena double swing sin. Syns den virker veldig fin. Eneste jeg ikke liker er at kalesjene er små. Men det er de på de fleste søskenvogner. Kjøper vi den skal vi kjøpe med en harbag så babyen får ligge i fred fra sin nyskjerrige storebror, for de var ikke så dyre til denne vognen.

Phil and Ted! Den var super! Smal og grei å komme rundt med (det er en trehjuling), ingen problemer å ta med i butikker etc, lett å slå sammen, og kan brukes som enkelvogn om du vil (du bare tar av en del). Jeg gjorde mye research før jeg ventet nummer to (venter nummer tre nå). Gikk rett og slett å spurte mødre med søskenvogner som jeg traff på gata (ja, jeg vet.. litt sært.. men jeg ville så gjerne være sikker ;-) ) om de var fornøyd med vogna si. Alle som hadde phil and ted var fornøyde, mens det var mye blandede svar for de andre vognene. Mange av de blir for tunge å dytte eller for brede og derfor vanskelig å komme rundt med.

Lykke til med valget ditt! Jeg kommer til å fortsette å bruke Phil and ted vogna mi nå som jeg venter nummer tre!

Annonse

har sett på babyjogger city select, ser super ut! no tvila eg egentlig på at vi skal ha søskenvogn, men om vi finne ut vi skal kjeme eg til å vurdere den!:) det er ei smal 4hjulsvogn med svingbare hjul framme, der ungane sitter i "buss", sittedelane kan snuast mot mor, evt så dei sitter mot kverandre og kan prate i lag osv :)

ellers har eg sett litt på akta graco quattro tour duo, det er meir ei trille.. men kan festast bilstol på og det er praktisk :)

eg er ikkje fan av dei søskenvognene dei sitter vedsida av kverandre, dei blir så utrulig breie og då blir det vanskelig å komme seg fram i butikka o.l..

Mellom eldste og yngste her er det 1år og 9mnd.

Jeg kjøpte en vogn som heter graco quattro tour duo,eller noe sånt.Husker ikke helt nå!

Den kosta 2990kr da jeg kjøpte den,så var ikke så dyr :)

Uansett..

Jeg var storfornøyd med vogna,men "problemet" var da at min sønn ikke hadde lyst til å sitte i vogn med enn 1mnd etter minste kom. Så da måtte jeg selge vogna.

Så anbefaler heller en enkelvogn med ståbrett.

Jeg selv skal ha tfk twinner twist duo,men det er fordi jeg venter tvillinger :P

VI hadde oth/mountain buggy. Var fornøyd med den, god kvalitet i alle fall. Noen av de billige vognene som carena dobule swing syns jeg var dårlige å trille når den fikk vekta av barna. Det samme med de uten svingbare hjul, men jeg tror faktisk jeg heller hadde valgt det framfor en billig skranglevogn med svingbare hjul.

Jeg har endelig bestemt meg for å gå for en Phil and ted :) Med tre hjul og så liten og nett virker den kjempe god :) Har ikke hørt folk klage på den. Fikk den på tilbud til 4700 kr med softbag og synes ikke det var så ille :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...