villevilla Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Da er det tid før spray om 17 dager og mars er det første UL ! Gleder meg!! Flere som skal ha uttak i mars??
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Ja! Vi skal ha kort regime i mars, så da blir det vel uttak i midten;)
villevilla Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2011 Så spennende! Hva går kort regime ut på? Hvor holder dere til?
Høst72 Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Jeg regner også med uttak i mars! Skal ringe inn mens i begynnelsen av neste uke, og så starter jeg vel opp med spray rundt 16. februar eller deromkring. Ved kort regime slipper man spray, og starter direkte med Menopur/Puregon/Gonal-f. Nedreguleringen som vanligvis gjøres med spray tar man i sprøyteform, og starter noen dager etter de andre sprøytene (det var i hvert fall sånn det var for meg da jeg hadde kort regime). Vi skal ha første søskenforsøk hos Hausken, etter å ha forsøkt tre ganger ved Riksen (trodde vi hadde et forsøk til da det første ble avbrutt, men de ville heller prioritere de som ikke har barn fra før da de anså våre sjanser som små). Hos Hausken har de litt større tro på at vi skal lykkes, så jeg er veldig glad for at vi tok kontakt med dem! De kan absolutt anbefales! Hvor hører dere andre til? Har dere hatt mange forsøk til nå, og har dere barn fra før?
Heeii123 Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Jeg hører til ved porsgrunn,og vi har ingen barn fra før. jeg er snart 23 og han er 22år. Jeg begynner med spray 14februar, og sprøytene vet jeg ikke helt(venter på brev med datoer) Så jeg er veldig spent.. men er redd for å ha for store forhåpniinger, samboer har svært nedsatt og svømme udyktige sædceller,og de tror jeg har endometriose. Har du noen gode råd å komme med??? jeg gruer meg utrolig mye til uttak, for jeg har mye vondt der nede,og innvendig ultralyd gjør tilogmed at jeg får en tåre i øykroken,hehe. men det er da absolutt verdt det,men greit å vite hva man har i vente. Håper dere får full klaff nå da,. synd at det ikke har gått som dere ønsket enda.
Høst72 Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Hei syv88 Det er utrolig spennende den første gangen, man vet ikke helt hva man går til! Jeg har heldigvis ikke hatt noen bivirkninger på noen av medisinene så langt, skal prøve noen nye denne gangen, men håper det går like bra denne gangen. Man får smertestillende ved uttak, og man kjenner bare et stikk når de går inn i eggstokkene. Det verste er nesten å sette inn spekel og bli vasket... Noen har en del vondt, mens andre nesten ikke har vondt. Sykepleierne er som regel flinke til å følge med hvordan det går, og det er bare å si fra dersom du synes det gjør vondt! Dersom du vet at du reagerer på narkose, bør du be om kvalmestillende! Jeg gjorde ikke det første gang, og vi måtte stoppe på vei hjem fra sykehuset - en biltur på ca 20 min.... Det er mange som kan komme med gode råd, men jeg har forsøkt å leve så normalt som mulig ved alle mine forsøk. De første gangene var jeg veldig påpasselig med å spraye og stikke til samme tidspunkt hver gang, men på det forsøket jeg faktisk ble gravid på var jeg ikke fullt så nøye, det var flere ganger jeg ikke kunne huske om jeg hadde tatt spray eller ikke ;-) Lykke til med spraystart og resten av forsøket, vi får følge hverandre fremover. Måtte vi alle her inne lykkes snart!
Heeii123 Skrevet 1. februar 2011 #8 Skrevet 1. februar 2011 takk for råd,alt hjelper. Gleder meg til å starte med spray, 14februar,kanskje jeg er heldig å får noe annet fint den dagen også,det tror jeg vi alle gjør:) lykke til alle sammen, bare å glede seg nå
SuperKlar86Gravid Skrevet 1. februar 2011 #9 Skrevet 1. februar 2011 Tror desverre at jeg kan snike meg inn i mars-gjengen. Mensen kom i dag, 2 dager før jeg skulle ta test. Tok en test i kveld for sikkerhet skyld, og nok en gang negativ. Men men- da blir det fryseforsøk i mars. Skal vel da starte med Prygnova ( eller hva det het) på 2 mensdag ved neste blødning, som da blir rundt 1 mars en gang.. Andre som skal ha fryseforsøk? Dette blir vår 3 runde. Vi er i Porsgrunn,
Glow2011 Skrevet 1. februar 2011 #10 Skrevet 1. februar 2011 så kjedelig at det ikke ser ut til at du heller lykkes nå. Da slår vi følge på fryseforsøk i mars. Håper bare ikke syklusen blir altfor lang etter dette fersk forsøket. Satser på at mars blir en super måned for oss og resulterer i en baby i desember:-)
SuperKlar86Gravid Skrevet 1. februar 2011 #11 Skrevet 1. februar 2011 Jess! Vi får nok en gang krysse fingrene, og tenke mange gode tanker! Lurer litt på å kanskje prøve akkupuntur eller noe i den duren også denne gangen. Skader jo ikke å prøve litt supplerende ting og tang! Håper at det blir 2011 baby. Jeg har også abortert, det var i januar 2008, men bare 10 uker på veg da. Men derfor føles denne "reisa" så lang.. Og håper at det vil gå med en 2011 baby. Leser jo at det er flere som ikke lykkes på fersk forsøk, så kanskje frys er tingen for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå