sola26 Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Måtte bare kjøpe meg test.Prøver å bli gravid igjen.men,tror det kan være kanskje 4 dager til jeg skal ha mensen.Tok en test i går kveld,og da kunne jeg se en veldig svak strek,som skal være pluss streken.Tok en ny test på morran i dag,og den var like svak.Kunne se en strek der.Men,jeg veit ikke hva jeg skal tro.Er jo litt tidlig ute da.Har hatt på en måte mensensmerter i to dager nå,litt vondt og sliten i ryggen på en måte.Det er vell bare å vente på mensen:-)
Izzy74 Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Hentet dette fra lommelegen: En graviditetstest virker ved å påvise urinens eventuelle innhold av hCG. Når et egg er befruktet graver det seg ned i livmorslimhinnen en drøy ukes tid (+/- et par dager) etter eggløsningen. Det begynner da å skille ut hCG, men det tar enda et par dager før nivået har blitt såpass høyt at det går an å påvise det i urinen. En graviditetstest sier kun én ting, og det er om hvorvidt urinen inneholder påviselige mengder med hCG eller ikke. Hvor sterk fargen på streken er, har liten betydning. Generelt sett kan en svak strek tyde på at det er bare en liten mengde hCG i urinen, og en sterk strek kan tyde på at det er en større mengde hCG i urinen. Dette er som regel årsaken til at man får svak teststrek hvis man tester før mensen er ventet og en sterkere strek når man tester igjen noen dager senere. Dette er imidlertid ikke alltid gjeldende. Tester er ulike, og til og med tester i samme eske kan ha store sprik i sensitivitet. Å sammenligne sterke og svake teststreker kan lett føre til forvirring og unødig fortvilelse. Testene er svært sikre, og får man en farget strek så er man befruktet og gravid. Det er imidlertid viktig å lese bruksanvisningen på testene, og følge denne. Brukes testen på andre måter, f.eks om man leser av resultatet for sent kan man ikke stole på den.
Izzy74 Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Hentet dette fra lommelegen: En graviditetstest virker ved å påvise urinens eventuelle innhold av hCG. Når et egg er befruktet graver det seg ned i livmorslimhinnen en drøy ukes tid (+/- et par dager) etter eggløsningen. Det begynner da å skille ut hCG, men det tar enda et par dager før nivået har blitt såpass høyt at det går an å påvise det i urinen. En graviditetstest sier kun én ting, og det er om hvorvidt urinen inneholder påviselige mengder med hCG eller ikke. Hvor sterk fargen på streken er, har liten betydning. Generelt sett kan en svak strek tyde på at det er bare en liten mengde hCG i urinen, og en sterk strek kan tyde på at det er en større mengde hCG i urinen. Dette er som regel årsaken til at man får svak teststrek hvis man tester før mensen er ventet og en sterkere strek når man tester igjen noen dager senere. Dette er imidlertid ikke alltid gjeldende. Tester er ulike, og til og med tester i samme eske kan ha store sprik i sensitivitet. Å sammenligne sterke og svake teststreker kan lett føre til forvirring og unødig fortvilelse. Testene er svært sikre, og får man en farget strek så er man befruktet og gravid. Det er imidlertid viktig å lese bruksanvisningen på testene, og følge denne. Brukes testen på andre måter, f.eks om man leser av resultatet for sent kan man ikke stole på den.
Izzy74 Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Tydligvis litt problemer her, men får ikke slettet det ene innlegget. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå