Gå til innhold

Gravid igjen:) fler som får to tette?

Anbefalte innlegg

Vi fikk en nydelig gutt i februar 2010. Han blir altså snart 1 år, og skal bli storebror i oktober hvis alt går bra:) Da blir det 19-20 måneder mellom dem.

Vi hadde så vidt begynt å snakke om å få en til, og første måned med slurving med prevensjon ble lillebror eller lillersøster unnfanget:) Så spennende, og litt skummelt.

Er det fler her som får to tette? Hva er deres tanker om det?

Eller er det noen som har erfaring med tette barn?

Fortsetter under...

Jeg fikk førstefødte november 09 også blir det september 11 om alt går bra. Blir 22mnd da.

Denne graviditeten er planlagt og veldig velkommen. Men syns det er litt skummelt at det gikk så fort. I 1.pp, men ved godt mot.

Blir ca 21 mnd mellom her. Det var planlagt. Har prøvd i 7 mnd så skulle gjerne hatt de tettere:-)

Jeg tenker at de vil få glede av hverandre. Har en på snart 5 og tenker ofte at det hadde vært kos for henne å ha en jevnaldrende.

Også har vi vært veldig heldige og sluppet unna både sykdom og nattevåk, så har absolutt overskudd til en til.

Her har vi gutt fra sent desember 09 og termin midt i september. Så det blir vel 1 år og 9 mnd mellom. Ikke planlagt å bli gravide før om iallefall et halvt års tid, men vi ble gravide med prevensjon. Og tar i mot det vi får :) det blir vel litt heftig i starten men tenker de får mye glede av hverandre om et par år

Annonse

Jeg fikk ei jente i juli 2010 og nå tror jeg at jeg venter en til (hjelp)...Ble slurving med prevensjon her også, sleit mye med blødninger i flere måneder og fant ut at det var p-pillene sin skyld så slutta etterhvert å ta dem, og vips så var jeg gravid igjen. Har ikke turt å ta test ennå, er 5 dager forsinket nå....

har en liten på 5 mnd - å gravid igjen... så når lillesøster eller lillebror kommer så er min lille venn bare så vidt passert året med dager.... men kommer den før termin - så er det ikke et år mellom dem :) ikke helt planlagt denne siste nei..

Så fint å høre at det er flere som er i noenlunde samme situasjon:) Noen kanskje mer frivillig enn andre, men jeg tenker vi skal være veldig glade for at vi er så fruktbare! Jeg har virkelig medfølelse for de som sliter med å bli gravide, eller som ikke kan få barn.

Gutten vår har gitt oss så fantastisk mye glede, så jeg ser virkelig frem til å få en til. Selvom jeg gladelig skal innrømme at det har vært noen slitsomme perioder dette første året.

Håper og tror det blir fint for gutten vår å få søsken. Det er jo både fordeler og ulemper med å få de tett, men har man lyst og overskudd, så tror jeg det er mest fordeler. Tiden vil vise:)

Jeg syns det er overraskende spennende å være gravid nå for andre gang! Hadde trodd det ikke var like stas så tett på forrige graviditet, men der tok jeg feil:) Herlig!

Ja, da tok jeg testen for å være sikker, så er GRAVID ,2-3 uker stod det. Da blir det en til i starten av oktober tenker jeg. Så det blir 15 måneder mellom dattera mi og den nye babyen...vet ikke om jeg skal være glad eller redd. En blanding kanskje...

Gratulerer så masse Littlemama88! Jeg har også termin i begynnelsen av oktober:) Skjønner at du har litt blandet følelse av glad og redd, men gleden skygger nok over redselen etterhvert vil jeg tro. Vi har heldigvis noen måneders forberedelsestid:)

Jeg fikk ei lita jente i mars 2010 og er gravid igjen :-) Har i følge menstermin termin i slutten av september - så det blir ca 18 mnd mellom :-)

Graviditeten var ganske planlagt, jeg sluttet på prevansjon for et par mnd siden og vips der ble man gravid igjen! Er veldig spent på hvordan det blir med to tette, men håper og tror at det vil gå fint :-)

Annonse

Jeg husker faktisk nicket ditt fra sist jeg var gravid, annikken26 - <3 To tette <3 Kan det stemme? Var du aktiv her da? Da blir dine ca. 1 måned tettere enn mine. Vi har en spennende tid foran oss:)

Jeg ble også gravid omtrent før prøvingen var skikkelig i gang. Veldig fint syns jeg, men mannen min hadde håpet på en litt lengre prøvetid;)

Her så blir det TRE tette =O hehe <3

Har nå to gutter som er 21mnd. og 4mnd. altså 17mnd. mellom dem :D

Så er jeg IGJEN gravid med den tredje, ca. 6uker på vei :P

Blir da ca. 12mnd. mellom den i mangen og yngste gutten og ca. 2,5år mellom den i magen og eldste gutten <3

Det med og ha dissa to guttene jeg har nå med det mellomrommet som er går SUPERT altså, jeg elsker hverdagen som er :D

For all del, det er mere og gjøre med to i hus enn med en :P hehe..

Men her så er jo både minste gutten og eldste gutten verdens snilleste unger da, så skal vel ikke klage <3 hehe..

Selvom eldste gutten er inn i en skikkelig trass periode, noe han har vært opp og ned nå det siste halv året :P

Men det er noe som bare følger med oppveksten :D hihi

Så gøy å lese denne tråden:) Vi fikk ei lita jente i mai2010, og skal begynne prøvingen nå:) Det er kjempespennende! Jeg er veldig redd for reaksjonene rundt om når jeg forteller at vi venter nr to..(om det klaffer da) Det er jo mangen som planlegger to tette, så jeg kan ikke se problemet..det er jo ein stor glede:)

Flott å høre erfaringer fra både di som venter nr to tett, og di som har tette barn:) Anbefaler dere det?? :)

Håper på svar:)

Jeg for min del anbefaller det på det sterkeste om du/dere føler dere har overskuddet til enda et barn, så absolutt!!! :D hehe..

Her har vi to forhåndsvise tette barn som jeg skrev over her, med 17mnd. mellomrom <3

Og igjen venter vi enda en nå, med da ca 12mnd. mellom den i magen og yngste gutten :D

Familen veit om det allerede, dem fikk vite det like etter at vi selv fant ut av det :P

Var litt skummelt og si det nesten, for vi tenkte litt på hvordan andre koms til og reagere ;D hehe..

Men som vi sa, dette er vårt valg, ingen vits i og dømme for dette barnet kommer vi til og beholde selvom det ikke var planlagt :P

Vi er jo bare 21 og 23år gammel, så ikke de eldste foreldrene, men vi elsker foreldrerollen og tar det med glans :D

Det finnes selvfølgelig tøffe dager inni mellom alle de gode <3

Men det gjør det jo uansett om man har en eller ti :P hehe..

Biola: Jeg husker nicket ditt også :-D Vi var samtidig på bligravid, og du ble gravid mnd før meg ;-) Jeg var ikke sånn kjempeaktiv, men spurte nå om litt forskjellig og sånn. Etter hvert ble jeg mer aktiv på babyverden...

Ja, vi går en spennende tid i møte! Jeg kan nesten ikke tro at jeg er gravid igjen...Men det er veldig fint og jeg gleder meg til å kjenne liv i magen igjen :-D Moro at vi er så mange som skal ha to tette!

prinsesse2010: Så fint å høre at det er flere enn oss som faktisk planlegger/planla to såpass tette:) Jeg har også tenkt litt på dette med andres reaksjoner, særlig fra foreldre. Vi har ikke sagt noe enda, men jeg tenker nå at de kommer sikkert til å bli glade. De skjønner ikke nødvendigvis at vi vil ha de så tette, men det er jo heldigvis kun vårt valg. Jeg tror det kommer en tøff periode når man får nummer to, uansett hvor gammel førstemann er. Og med rett innstilling og lysten på ny baby, tror jeg det blir kjempebra:)

Lykke til med prøvinga!

annikken26: Så gøy at du kjenner igjen nicket mitt og:) Jeg var heller ikke sånn kjempeaktiv på bim i forrige svangerskap, men det er hyggelig å "snakke" med andre om ting som egentlig er hemmelig syns jeg.

Masse lykke til fremover!

biola:) mamma og gravid. Ja det er reaksjonen fra familien jeg er mest redd for..di forventer liksom at vi iaf ikke får neste før den første er 4-5 år.. men heldigvis er det jo kunn vårt valg:) uansett hvordan reaksjonen blir med en gang så er jeg sikker på at den endrer seg til stor glede etter hvert, det er jo tross alt et barn det er snakk om!:)

Lykke til på veien dere også!:) Forresten det hadde vært gøy å følge hverandre i graviditeten..:) Håper bare at det klaffer fort;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...