Gå til innhold

Kan jeg fortsette med MME type 1? 6 mnd og lei i magen etter vi bytta til type 2.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å gi småen melketype 2 den dagen han ble 6 mnd. (har brukt Hipp og Babysemp)... Men etter det ble han så hard i magen, og gikk dager som han virkelig slet med magen...

så det jeg lurer på da, bør jeg vente litt med type 2? Han har ikke fått så mye fast føde, fordi han ville ikke ha det før nå (5-6 mnd). Så jeg har en mistanke om at han ikke er helt klar for type 2.... kan hende jeg tar feil, og at det er tilfeldig... kan jeg fortsette med type 1 litt til?

Er det stor forskjell på type 1 og 2?

(HIPP har type 2 fra 4 mnd og BabySemp har type 2 fra 6 mnd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan gjerne fortsette med 1. Jeg bruker nummer 1 og gutten min er 8 mnd (han likte den bedre etter vi gikk over fra mm til mme).

Det er noen fordeler med nummer 2, men man MÅ ikke gå over til den.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hvis noen er flinke til å lete her inne, kanskje de kan finne den tråden der vi diskuterer mme 1 og 2. Man MÅ ikke starte med 2, men den inneholder mer jern (mulig derfor babyen ble hard i magen, selv om Nestlè mener det er så lite økning av jern at det ikke skal gi utslag på magen...men alle er forskjellige), og om barnet ditt ikke har spist særlig mye fast føde heller ville jeg faktisk selv ha prøvd litt til med mme 2. De fødes med et naturlig jernlager, som minker litt og litt frem til rundt 6 mnd. Men de kan bruke bare mme 1 om man vil, men da får man passe på at de får i seg nok mat (jern) ellers. (Etter produsentenes anbefalinger).

Ang. Hipp er det jo flere forskjeller da, den gir økt metthetsfølelse?

Skrevet

Nei, forskjellene mellom Hipp1 og Hipp2 er de samme som for Nan1 og Nan2 viser det seg nå! Jeg skrev en tråd om det under forumet "flaskemelk" for en tid siden, UndrendeUllteppe, etter at du fant ut det med Nan1 Og 2! :)

De anbefaler nå å gå over til Hipp 2 etter fire måneder, slik som med Nan. Pga. næringssammensetningen, at den er mer tilpasset babyens behov etter fire måneder. Men det er altså ikke mer stivelse i Hipp 2 enn i 1 slik det var før.

Skrevet

Mitt "nei" var svar til det med at Hipp metter mer, ikke til spørsmålet til trådstarter:) Men som sagt anbefaler de nå å gi 2 fra fire måneder med Hipp også. Hvor stor forskjell det utgjør vet jeg ikke.

Skrevet

jenta vår er 9mnd og får fremdeles hipp1. hipp2 er forferdelig og ligner mistenkelig på Nan både på lukt, smak og pulverkonsistens.

førstemann fikk kun hipp1 da hipp2 den gang var tilleggsnæring og skulle kun brukes der barnet fikk i hovedsak fast føde.

nå er det jo mest fast føde og melkemengden er ikke stor men vi bruker fremdeles hipp1. kommer ikke til å slutte med det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...