Gå til innhold

Hvordan er samlivet nå da, etter 6-9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nysgjerrig jeg...

Selv syns jeg starten var råtøff! Mye krangling og veldig "din og min tur" med ungen. Jeg var så sliten. Fikk jeg noen minutter for meg selv, gjalt det å spise, dusje eller slappe av. Savnet EGENTID!!!!

Men NU går alt så meget bedre, det er jo helt herlig!

Far jobber, jeg er hjemme, og JA, jeg er sliten når han kommer fra jobb, men ikke på samme måte!

Nå orker jeg jo mye mer fordi jeg faktisk får sove om natta, hurra!

Jeg er i godt humør, han er i godt humør, og baby i godt humør. Og den store lykken er å se baby bli oppmerksom på faren hver dag etter jobb...

Når han kommer hjem.

Føler vi samarbeider mye bedre, gleder oss over de samme tingene og er stort sett happy!

Sex er en annen ting, hehe.

Bare skjedd et par ganger her...men det kommer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vil gjerne svare, men jeg er bare på 3 mnd stadiet enda :)

så det vil si at jeg er sliten :D

Neida det er ikke så ille, sover ok om natta men har ikke knekket -amme liggende uten å få ondt i nakken/armen koden enda :) Tips mottas med glede.

Dusjer som en vind og shaver kun i nødstilfelle. Spiser skikkelig "crap food" og spiser altfor mye søtsaker (må jo få energi fra noe).

Her er vi godt i gang med "kveldshyggen" men må innrømme at det til tider er mere for hans skyld. Blir litt sånn at når jeg endelig får litt tid til meg selv, så vil jeg slappe av, ikke trimme for mye :)

Jeg gjør også ALT med mini. Pappan jobber mye og reiser mye og han synes det er vanskleig å finne ut av hva mini vil, men regner med at dette bedrer seg når han blir litt større.

Sånn, nå svarte jeg jammen på et innlegg jeg ikke hadde noe å si om enda, sorry :)

Skrevet

hehe, syns du svarte godt jeg!

ang å amme liggende så kan jeg jo prøve å forklare hvordan jeg gjorde det:

pute oppe ved hodet.

strakk armen strakt ut under/på nedsida av puta.

da lå armen strakt + at hodet hvilte på puta....skjønner?

prøvde å finne en god stilling for resten av kroppen, ofte tok jeg en pute mellom bena for å avlaste trykk/press ved knærne.

husker jeg alltid ble litt støl, men etterhvert fant jeg en god stilling.

så lenge du får i deg mat er det bra, ikke tenk på om det er sunt....

vann er viktig!

Krev mest mulig oppvartning mens du kan, det er tipset fra meg, hehe...

Skrevet

Vi ligger litt bak mtp overskriften. Jenta vår er 4,5 mnd nå. Vi er fortsatt litt på "din og min tur" stadiet, men jeg får litt dårlig samvittighet av det for det er jo så deilig å være med johanne også! Bare at det er slitsomt! Jeg sliter fortsatt med lavt stoffskifte så er urimelig sliten ... irriterende.. Det blir mye til at jeg tar henne ettersom han kommer ganske ofte sent fra jobb (eller...halv sekstida.. men vi legger henne mellom seks og sju så han får ikke sett henne så mye som vi alle vil) Men det er utrolig kos å se hvor glad hun blir når han kommer hjem hvis hun er våken. I helgene får han heldigvis bra med tid med henne. Det er bra for dem begge. Selvom jeg fortsatt er ganske sliten går det mye mye bedre enn de første tre mnd. Det er godt. I tillegg tar forresten pappan seg av mating om natten ettersom vi gir flaske. jeg lager maten og han gir den. Men håper på sammenhengende netter nå snart. Godt å høre at det bare blir bedre og bedre etterhvert som månedene går. :o) Kjenner til kjappe dusjer og dårlig mat, men det går også bedre. Pappan tar jenta vår om morgenen så jeg får dusja ordentlig, og så spiser vi ordentlig middag når hun har sovnet. Lunsjen blir det så som så med, men noen dager blir det skikkelig brød med pålegg..

den sexen er det verre med ;) hehe.. har blitt ganske lite siden fødselen, men det gjør jo bare at hver gang blir ekstra spesiell hehe. får tenke på det sånn ;)

Skrevet

det må jeg prøve, armen under puta. Jeg ligger nemmelig med armen oppå puta, kanskje derfor jeg sliter. Er værst når jeg sovner i den stillingen og våkner 3 timer senere uten å kjenne armen. Men nå prøver jeg armen under puta i natt, så får vi se :)

Tror snart at jeg har brukt opp alle de gode unnskyldningene/grunnene, ala jeg er gravid, derfor....og nå selvfølgelig jeg ammer, jeg har nettopp født osv :)

Stor dag for pappan idag, da han var den heldige som fikk minis første latter, så nå tror jeg de "bonder" mere og mere for hver dag fremover.

Litt sjalua da, var ikke engang noe morsomt pappan sa eller gjorde, han bare snakket om tørketrommelen med han :D

Men godt å høre at det blir mindre diskusjoner når babyen blir eldre, merker forresten at jeg nå takler mere enn for bare 1 mnd siden. Nå kan vi godt diskutere uten at jeg tyr til tårene.

Pappan var i starten litt for mye hands on og hadde meninger om ALT.

Amming, sove rutiner ja det meste. Så det kranglet vi om. Men nå har han endelig innsett at mamma vet best og har sluttet å blande seg, takk og pris ellers hadde han nok blitt sendt på "ferie" til mini var større :D

Skrevet

så flinke dere er som holder humør og mot oppe! heia dere!

Også så bra at du ikke lengre tyr til tårene så ofte, Costamum.

Sånt er normalt i starten, jeg grein for alt og den minste diskusjon.

Vi vet jo mest om baby, men må la far få tilgang. Det blir ofte litt kluss i starten.

Jeg lo godt og så for meg dette:

var ikke engang noe morsomt pappan sa eller gjorde, han bare snakket om tørketrommelen med han!

Tørketromler kan være morsomme! haha!

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Her er guttungen 7,5 mnd. Jeg kjenner meg igjen i "din og min tur"... Vi kranglet spesielt om natten den første tiden.

Jeg syns mye løsnet opp da guttungen ble 6 mnd og han begynte med fast føde. Han var veldig klar for mat og det var også lettere å få rutiner på ting, da jeg syns han "småammet" hele tiden. Nå spiser han 4 faste måltider og har begynt å sitte i tripp trappen, det er skikkelig koselig å sitte der å spise frokost med han på morgenen nå. :-) Jeg ammer han 3-4 ganger om dagen nå og han har nattavvent seg selv 100% nå. Pappa`n syns det er en deilig tid vi er i nå. Nå trenger ikke guttungen puppen min på samme måte, så vi er liksom mer likestilt ovenfor sønnen vår. Han kunne nemlig lett bli litt frustrert fordi han ikke hadde dette "våpenet" som jeg hadde.

Jeg syns på en måte at alt ble bedre etter 6mnd, men likevel har jeg vært veldig sliten i det siste. Kroppen min er innstilt på nattamming og smokkemist, så jeg sover ikke så godt selv. Men nå som jeg ikke ammer om natten, så er det også lettere å fordele ansvaret i helgene og det er lettere for meg å stikke ut en tur på kveldstid.

Samarbeidet fungerer bra og vi gleder oss også sammen om de tingene som skjer, for det skjer jo så mye nå!! Lille babyen min har blitt så stor.... Og sexlivet? Nei, det er vel ikke verdt å kommenere her! :P

Skrevet

Mini er straks 8 mnd. Kjenner meg igjen i mye av det dere skriver om at de første 6 mnd er verst for forholdet. Likevel så har vi enda endel diskusjoner om hvem som skal gjøre hva. Tror det handler om at vi begge innser at det kreves mer nå når vi har baby, at ikke huset kan se helt jævlig ut og at vi må vaske oftere. Jeg har innsett dette først og må derfor mase litt for at han også skal se vitsen med å holde det ryddig og rent.

Føler nesten ikke at jeg har sexlyst. Mini våkner så masse på natta, enten smokken, tennene, mat eller utviklingssprang. I tillegg er jeg veldig sliten når kvelden kommer, så det frister ikke akkurat å get busy akkurat når jeg endelig har truffet hodeputa. Ser jo ut som vi er flere på det området, så det er vel normalt? :)

Helt generelt sett så har det vel blitt lettere etter 6 mnd. Men jeg merker at vi må jobbe litt mer for forholdet enn før vi fikk barn.

Skrevet

hmmm,... her begynte ting kjempe bra! etter fødsel og dei første 3-4 mnd var vi nyforelske igjen... nå den siste tiden skal det ingenting til før alt blir en diskusjon... dette begynner å bli kjempe slitsomt. sitter i hver vår ende av sofaen når lilletrille har sovenet, å sånn blir dt til vi legger oss.. vi har egentlig mye tid til å være kjærester om kvellen, siden lilletrille sover hele natten. men vi kommer aldri til det punkte hvor vi faktisk bruker den tiden... har de siste ukene begynt å tenke tanken på om vi kommer til å klare å komme oss igjennom denne " perioden "...

Skrevet

Vi har hatt det fint hele veien i grunn, også med førstemann (selv om jeg gjorde alt og han sov dårlig på natta). Vi har en fin fordeling - men jeg forventer at han tar begge etter middag, slik at jeg får ryddet. Det er min terapi (og "hans tur").

Det er så som så med sex. Kanskje 1gg i uka på det meste. Men vi trenger søvn rett og slett.. Han vil oftere enn jeg for å si det sånn. Men det kommer seg.

Skrevet

må ærlige innrømme at jeg blir nesten litt sjalu når jeg leser at folk har sex i gpr uke.. her er det kanskje ein gang i mnd..... begge gutta sover hele natta, så vi får en god nattesøvn.. så det kan ikkje være det som er probleme.. lysta mi er der, men det er ingenting å hente hos sambo... men men.. det kommer seg kanskje med tia..

Skrevet

Du får stå på kravet ditt. Akkurat som menn gjør :)

De er hvertfall snare å påpeke når det går for lenge mellom hver gang, så vi kan sikkert gjøre det samme :)

men hvis det går deg på, så må du ta det opp med han.

Lykke til uansett :)

Skrevet

Hei.

Vi er tilbake til samlivet som før, koser oss om kveldene, er sosial og er gode gifte kjærester :-)

Babyen har sovet på rommet sitt siden han var 3mnd. - selv om jeg fremdeles nattammer, fikk iallefall min mann og jeg soverommet vårt for oss selv.

Ang samleie... En overskrift i Spebarnsboken fra Sandvik har gjort at det intime er tilbake til normalen.

" Oppsøk lysten - Ikke vent på at den skal komme"

Denne funker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...