Gå til innhold

Hjelp! 8 mnd baby brekker seg når vi gir mat og kaster opp mengder på kvelden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 8 mnd har siden søndag kastet opp. Vi har tenkt det er omgangssyke og han hadde et par diare bleier på mandag. Men fra tirsdag har han vært fin i formen på dagen, litt snørrete og har begynt å ha slimete hoste. Vi har gitt det han vil ha av mat, og ikke gitt melk. Men hver kveld har han kastet opp når vi gir mat eller rett etter. Han vil ha mat, men plutselig brekker han seg og kaster opp helt sinnsyke mengder. I dag har jeg gitt melk på morran og vanlig kost resten av dagen, han har virket fin hele dagen og har ikke diare bleier. Heller litt hard igjen. Når han skulle få melke flaska si rett før natta nå, så ville han ha, men plutselig brekker han seg og spruten stod ut av munnen hans.

Hva er dette for noe da? Han begynner å få lite væske i kroppen siden de store mengdene kommer på kvelden. Kan det være at det slimet han har i halsen gjør at han brekker seg? Er det melk han kanskje ikke tåler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt en tur til legen, men tviler på at det er melkeallergi han har. Da kaster man ikke opp, men man blir syk av det. Om det er melkmelk han får og ikke MME og han er slimete/veldig tett, er jo kanskje det en grunn? Kumelk gir økt slimproduksjon og astmabarn skal f.eks ikke ha så mye kumelk....

Legebesøket anbefaler jeg mest fordi du mener han er dehydrert..... Og så får du utelukka noe mer alvorlig. Melkeallergi er noe du må prøve deg fram med, med å fjerne all mat med melk i en uke, for så å "utsette" han for melk igjen,,,,

Skrevet

Han får fortsatt mme altså. Nei, det er nok ikke noe melkeallergi, det kan vi nok utelukke. Har vært hos legen, men han så fin ut. Allmenntilstanden er bra, så da er det bare å vente å håpe det går over snart... Han hoster veldig på dagen, og det høres ikke godt ut.. Virker som han må kaste opp en gang på kvelden for å få sove godt. Enten fordi han er kvalm eller fordi han har slim som er ubehagelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...